Hírlevelet kérek

Elektronikus számlázás a gyakorlatban a ViDA szabályok tükrében

Tantermi + Élő online képzés + Visszanézhető videókonferencia

2024. szeptember 17. kedd 9:30 – 13:00

Az elmúlt években nem láttunk olyan jelentős változást az elektronikus számlázás területén, mint amely elé nézünk jelenleg. 2025-ben megjelenő energetikai kötelező elektronikus számlázásra mindenkinek fel kell készülnie, minden vállalkozónak készen kell állnia elektronikus számlák archiválására. A legjelentősebb változást ugyanakkor kétségkívül a ViDA csomag jelenti, amely hosszú vitákat követően számlázás kapcsán konszenzusra jutott.
A ViDA csomag megváltoztatja az elektronikus számla fogalmát, európai számlastandard-et, valamint közösségi kereskedelemben kötelező elektronikus számlázást vezet be. Ugyanakkor számos más rendelkezés is megváltozik a ViDA csomaggal, amelyek közül több jelentős kihívást okozhat a vállalkozások számára.
Az előadás gyakorlati megközelítésből ismerteti a jelenlegi szabályozási környezetet, a változásokat, valamint hatékony felkészülési ötleteket mutat. Az elektronikus számlázás világán kívül megmutatja számos más tagállam áfadigitalizációs folyamatait, valamint a számlázáson túli változásokat mind Magyarországon, mind néhány tagállamban. Az előadás igyekszik számos aspektusból megközelíteni az áfadigitalizációval, az elektronikus számlázással kapcsolatos változásokat.
Az előadás végén lehetőség lesz az előadóval való konzultációra is.

Miben segít a képzés:

  • Áfadigitalizáció irányai, módszerei
  • Bizonylatok digitalizációjának útja, elektronikus számlázás erősödésének okai
  • Elektronikus számla jelenlegi gyakorlata, kihívásai
    • Elektronikus számla fogalma: mit nevezünk elektronikus számlának és mi nem elektronikus számla
    • Jogszabályi követelmények: beleegyezési nyilatkozat, kibocsátás, megőrzés
    • Energetikai kötelező elektronikus számlázás 2025. január 1-től
    • Elektronikus számlázás gyakorlati módszerei, technikai megoldások
    • Elektronikus aláírás, hash kód, EDI rendszer használata
    • E-mailen kapott PDF számla megfelelő kezelése
    • Speciális elektronikus számlázási megoldások: meghatalmazotti számlázás, önszámlázás megjelenése az elektronikus számlázásban, számlázási szolgáltatók szerepe
    • Elektronikus számla megőrzésének kérdései és lehetőségei: adatmegőrzés fontossága, megfelelő adatvédelmi megoldások kialakítása
    • A 2025-ben hatályba lépő energetikai kötelező elektronikus számla befogadásra, archiválásra való gyors felkészülés
    • Jellemző hibák elektronikus számlázási rendszer kialakítása során
    • Elektronikus számla befogadási folyamatának kialakítása: automatizált rendszer, manuális feldolgozás előnyei-hátrányai, kockázatok
    • Képalapú és adatalapú elektronikus számlák feldolgozási lehetőségei
    • Papíralapú számlák elektronikus megőrzése
    • Elektronikus másodpéldány és elektronikus számla
  • Elektronikus számlázás jövője: ViDA csomag
    • Elektronikus számlázási rendszerek Európában
    • Magyar és európai elektronikus számlázási megoldások eltérései
    • ViDA csomag elfogadásának útja
    • A ViDA csomag hatása egyes áfa szabályozásokra
    • Elektronikus számlázás változásai 2030-tól:
      • ViDA e-számlázással kapcsolatos változásai: fogalom megváltozásának hatása, adatstruktúra kérdése
      • Közösségi számlaadat-szolgáltatási rendszer bevezetése
      • Kötelező elektronikus számlázás megjelenése
      • Elektronikus számla adatstruktúrája
      • ViDA javaslatcsomag hatályba lépésének ütemezése
    • Felkészülési stratégiák a várható változásokra
    • Mi változik és mi nem változik 2030-tól?
  • Áfadigitalizáció Európában
    • Tagállami példák áfadigitalizációra
    • Jellemző tendenciák, módszerek és bevezetési ütemezések
  • Áfadigitalizáció Magyarországon
    • Új megoldások: eÁFA, eNyugta
    • Áfadigitalizáció „termékeinek” hatékony felhasználása
    • Jövőtálló megoldások kialakításának lehetőségei
    • Átállás folyamatának megtervezése, fontos mérföldkövei
    • Adóhivatali ellenőrzési stratégia megváltozása, felkészülés szempontjai
  • Konzultáció

Előadó(k):          Czöndör Szabolcs, a PwC Magyarország szakértője, korábban a NAV Kiemelt Adó- és Vámigazgatóság Ellenőrzést Támogató Főosztály főosztályvezetője


Időpont: 2024. szeptember 17. (kedd) 09:30 – 13:00

Helyszíni regisztráció kezdete: 09:00-tól 09:30-ig

Jelentkezési határidő: 2024. szeptember 13.

Figyelem: a konferencia létszámkorlátos, a maximális létszám elérése esetén a jelentkezési határidő korábban lezárásra kerül!

Helyszín: Budapest belváros, 1077 Budapest, Wesselényi u. 4. (Hotel Memories Budapest**** konferenciaterme, Rumbachspace)
Élő online közvetítés esetében: ZOOM alkalmazáson, de a közvetítés böngészőn keresztül is követhető.

Részvételi díj:

TANTERMI képzés: bruttó 38.900,- Ft/fő
A részvételi díj tartalmazza az információs anyag és a szünetek alatti ellátás költségét.
A képzés díja közvetített szolgáltatást tartalmaz.
A rendezvényen nyújtott étel-ital ellátás után az Szja. tv. szerint fizetendő közterheket (Szja. tv. 69-70. §) a Konferenciaszervező Kft. nem vállalja át.


ÉLŐ ONLINE közvetítés + visszanézhető videókonferencia*: bruttó 38.900,- Ft / fő
Az élő online közvetítéshez az oldal linkjét ahol a képzést követni tudják, valamint a belépéshez szükséges adatokat a képzés megelőző napon, e-mailben küldjük meg.
A hozzáférési adatok kiküldésének feltétele a részvételi díj kiegyenlítése.


HIBRID részvétel (tantermi képzés + visszanézhető videókonferencia*): bruttó 49.900,- Ft/fő
A részvételi díj tartalmazza az információs anyag és a szünetek alatti ellátás költségét.
A képzés díja közvetített szolgáltatást is tartalmaz.
A tantermi képzés visszanézhető videófelvételhez 12 hét korlátlan hozzáférést adunk.


*Visszanézhető videókonferencia információk:
A képzés felvételre kerül.
Az ÉLŐ ONLINE közvetítésre és a HIBRID (Tantermi + visszanézhető videókonferencia) jelentkezőknek további 12 hét hozzáférést adunk a visszanézhető felvételhez.
A felvétel megtekintéshez szükséges hozzáférési adatokat a jelentkezők e-mail címre juttatjuk el, a tantermi képzés időpontját követő 1 héten belül.

Kedvezmények:

  • 10% kedvezmény a részvételi díjból csoportos jelentkezés esetén (min. 2 fő egy szervezettől).
  • DÍJMENTES: érvényes BÉRLET előfizetéssel. BÉRLET információk ITT.

Hasznos tudnivalók:

  • Képzésünk a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény szerint bejelentett képzés.
  • A képzés résztvevői az előadást követően a részvételről Tanúsítványt kapnak (e-mailen).
  • A képzés díja képzési költségként elszámolható.
  • Az előadásról a helyszínen kép és hangfelvétel készülhet.

Megrendelés:

  • Elektronikus regisztrációval az alább megtalálható Regisztráció űrlap online kitöltésével, vagy
  • a honlapunkról letölthető jelentkezési lap elküldésével (e-mail: jelentkezes@konferenciaszervezo.hu).

A megrendelést e-mailben igazoljuk vissza. A jelentkezés, fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjról díjbekérőt küldünk, 8 napos fizetési határidővel. Kérjük, hogy a részvételi díjat a díjbekérő alapján, a díjbekérő egyedi azonosító számára való hivatkozással utalja. A díjbekérő kiegyenlítését követően a pénzügyi teljesítést nem igénylő számlát postázzuk.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a részvétel lemondására írásban legkésőbb a képzést megelőző 72 órával van lehetőség a jelentkezes@konferenciaszervezo.hu e-mail címen. A fenti időpontot követően beérkező lemondás, vagy a lemondás elmaradása esetén a részvételi díj megfizetésétől nem tudunk eltekinteni.

Megrendelő lap letöltése


Online jelentkezés

Számlázási adatok

Figyelem! Kreditpontos képzések esetében kreditpont kizárólag helyszíni, valamint élő ONLINE részvétel választásával igényelhető!




A képzésen résztvevő személy adatai


A felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (Fktv.) alapján képzés résztvevők kötelesek megadni az alábbi adatokat, amelyeket a FAR rendszerébe tovább kell küldenünk.

A 2020. szeptember 1-jétől alkalmazandó, a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (Fktv.) módosító rendelkezései alapján bejelentett képzésnek minősül az Ön által elvégzett képzés.
Az Fktv. hatálya alá eső képzéseket elvégző résztvevőinktől kötelezően adatot kell bekérnie a szolgáltató cégnek (jelen esetben Konferenciaszervező Tudásmenedzsment Kft.) és cégünk ezen adatokat a FAR rendszere felé tovább küldi!
Kérjük a fentiek szíves tudomásulvételét!



Elolvastam és elfogadom a Konferenciaszervező Tudásmenedzsment Kft. Adatvédelmi szabályzatát és ÁSZF-t. *

Segíthetünk?
Konferenciaszervező Tudásmenedzsment Kft.

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/003055
Telefon: +36 (30) 195 – 2826
Honlap: https://konferenciaszervezo.hu/
E-Mail: jelentkezes@konferenciaszervezo.hu


Kategória