Hírlevelet kérek

eÁFA használatának lehetőségei a vállalati kontrolling és bevallási gyakorlatban

Tantermi + Élő online képzés + Visszanézhető videókonferencia

2024. november 28. csütörtök 9:30 – 13:00

Az eÁFA rendszer 2024. január 1-jén került bevezetésre, mely időt követően számos alkalommal változtatta, javította az adóhivatal ezt az új digitális bevallási megoldást. Július 1-től már az önellenőrzések benyújtására is lehetőség van ezen rendszeren belül, így minden adott arra, hogy komolyan fontolóra vegyük az átállást.
Az eÁFA rendszere azonban nem csupán annyit jelent, hogy az áfabevallás módja változik meg. Amennyiben jobban megvizsgáljuk az egyes elemeit, akkor gyorsan rájöhetünk arra, hogy a teljes áfabevallási és ahhoz kapcsolódó kontrolling folyamatra kihatása lehet ennek a rendszernek. Érdemes lehet megfontolni, hogy ne csupán az áfabevallás utolsó láncszemét változtassuk meg, hanem lényeges belső folyamatokhoz nyúljunk hozzá. Az előadás az eÁFA rendszeren kívül bemutatja azt is, hogy az Online Számlát, a jövőre bevezetésre kerülő eNyugta rendszert hogyan lehet az áfabevallási folyamathoz hatékonyan hozzáilleszteni és különböző validációkat milyen módszerrel lehet egyszerűen elvégezni. Az előadás vége egy kicsit távolabbra is tekint, hiszen a ViDA csomag bevezetése kapcsán is érdemes átgondolni egy társaságnak a belső folyamatainak átalakítását.
Az előadás során lehetőség lesz az előadóval való konzultációra is.

Miben segít a képzés:

  • Áfadigitalizáció irányai, módszerei
  • Áfabevallási lehetőségek 2024-ben, az eÁfa jogszabályi alapjai
  • Űrlap alapú bevallás
  • eÁfa webfelület
  • eÁfa M2M rendszer
  • Egyes megoldások előnyei, hátrányai, használati esetek
  • eÁfa rendszer működési folyamata, általános praktikus információk
  • Áfabevallási folyamatok jelenlegi nehézségei: az eÁfa rendszerre történő átállásban fontos megismerni a jelenlegi gyakorlat nehézségeit, valamint azt, hogy az eÁfa rendszerre történő átállásban mi mindenen érdemes változtatni
  • Gyakorlati tudnivalók az eÁfa webfelület működéséről: az eÁfa webfelülete számos funkciót nyújt a felhasználók számára, amelyek közül néhányat akkor is érdemes használni, amennyiben nem ezen a folyamaton keresztül adja be a vállalkozás a bevallást
  • eÁfa M2M rendszer használata: az eÁfa M2M megoldásai illeszthetők a jelenlegi áfabevallási folyamatra
    • Működési elv
    • M2M alapkövetelményei
    • M2M előnyei
  • Felkészülés az eÁfa M2M rendszerre: a webfelülettel ellentétben az eÁfa M2M jelentős felkészülést és esetleges változtatásokat is igényel a vállalkozásoktól, azonban jelentős hasznok jelennek meg a bevezetést követően
    • Adókódok vizsgálata
    • Áfaanalitika vizsgálata
    • Áfaanalitika készítési folyamat átalakítása
    • Standard áfaanalitika létrehozása
  • Előnyök és kockázatok az eÁfa rendszer használatával kapcsolatban:
    • eÁfa haszna adóhivatali, adózói, könyvelői és adótanácsadói oldalon
    • Webfelület használata áfabevallásra: kinek és mikor éri meg váltani eÁfa webfelületi bevallásra
    • M2M rendszer használata áfabevallásra: kinek és mikor éri meg váltani M2M bevallásra
    • eÁfa webfelület és eÁfa M2M használata validálásra: korlátok és lehetőségek
    • eÁfa rendszer használata bizonylat rögzítéstől az áfabevallás benyújtásáig
  • Várható fejlesztési irányok:
    • Önellenőrzés
    • Speciális bevallások
    • Funkciók fejlődése
  • Áfadigitalizáció lehetőségei és kihívásai
    • Online Számla rendszer: adatszolgáltatás vizualizáció, 0%-os áfakulcs kezelése
    • Energetikai kötelező elektronikus számlázás 2025-től: elektronikus számlabefogadási kihívások
    • eNyugta rendszer lehetőségei
    • ViDA csomag: elektronikus számlázásra, adatstruktúrára és adatszolgáltatásra gyakorolt hatás
    • Európai elektronikus számlázási modell
    • Átállási folyamat megtervezése, fontos mérföldkövet, felkészülés szempontjai
  • Konzultáció

Előadó(k):        Czöndör Szabolcs, NAV Adószakmai Innovációs Főosztály főosztályvezető


Időpont: 2024. november 28. (csütörtök) 09:30 – 13:00

Helyszíni regisztráció kezdete: 09:00-tól 09:30-ig

Jelentkezési határidő: 2024. november 26.

Figyelem: a konferencia létszámkorlátos, a maximális létszám elérése esetén a jelentkezési határidő korábban lezárásra kerül!

Helyszín: Budapest belváros, 1077 Budapest, Wesselényi u. 4. (Hotel Memories Budapest**** konferenciaterme, Rumbachspace)
Élő online közvetítés esetében: ZOOM alkalmazáson, de a közvetítés böngészőn keresztül is követhető.

Részvételi díj:

TANTERMI képzés: bruttó 38.900,- Ft/fő
A részvételi díj tartalmazza az információs anyag és a szünetek alatti ellátás költségét.
A képzés díja közvetített szolgáltatást tartalmaz.
A rendezvényen nyújtott étel-ital ellátás után az Szja. tv. szerint fizetendő közterheket (Szja. tv. 69-70. §) a Konferenciaszervező Kft. nem vállalja át.


ÉLŐ ONLINE közvetítés + visszanézhető videókonferencia*: bruttó 38.900,- Ft / fő
Az élő online közvetítéshez az oldal linkjét ahol a képzést követni tudják, valamint a belépéshez szükséges adatokat a képzés megelőző napon, e-mailben küldjük meg.
A hozzáférési adatok kiküldésének feltétele a részvételi díj kiegyenlítése.


HIBRID részvétel (tantermi képzés + visszanézhető videókonferencia*): bruttó 49.900,- Ft/fő
A részvételi díj tartalmazza az információs anyag és a szünetek alatti ellátás költségét.
A képzés díja közvetített szolgáltatást is tartalmaz.
A tantermi képzés visszanézhető videófelvételhez 12 hét korlátlan hozzáférést adunk.


*Visszanézhető videókonferencia információk:
A képzés felvételre kerül.
Az ÉLŐ ONLINE közvetítésre és a HIBRID (Tantermi + visszanézhető videókonferencia) jelentkezőknek további 12 hét hozzáférést adunk a visszanézhető felvételhez.
A felvétel megtekintéshez szükséges hozzáférési adatokat a jelentkezők e-mail címre juttatjuk el, a tantermi képzés időpontját követő 1 héten belül.

Kedvezmények:

  • 10% kedvezmény a részvételi díjból csoportos jelentkezés esetén (min. 2 fő egy szervezettől).
  • DÍJMENTES: érvényes BÉRLET előfizetéssel. BÉRLET információk ITT.

Hasznos tudnivalók:

  • Képzésünk a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény szerint bejelentett képzés.
  • A képzés résztvevői az előadást követően a részvételről Tanúsítványt kapnak (e-mailen).
  • A képzés díja képzési költségként elszámolható.
  • Az előadásról a helyszínen kép és hangfelvétel készülhet.

Megrendelés:

  • Elektronikus regisztrációval az alább megtalálható Regisztráció űrlap online kitöltésével, vagy
  • a honlapunkról letölthető jelentkezési lap elküldésével (e-mail: jelentkezes@konferenciaszervezo.hu).

A megrendelést e-mailben igazoljuk vissza. A jelentkezés, fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjról díjbekérőt küldünk, 8 napos fizetési határidővel. Kérjük, hogy a részvételi díjat a díjbekérő alapján, a díjbekérő egyedi azonosító számára való hivatkozással utalja. A díjbekérő kiegyenlítését követően a pénzügyi teljesítést nem igénylő számlát postázzuk.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a részvétel lemondására írásban legkésőbb a képzést megelőző 72 órával van lehetőség a jelentkezes@konferenciaszervezo.hu e-mail címen. A fenti időpontot követően beérkező lemondás, vagy a lemondás elmaradása esetén a részvételi díj megfizetésétől nem tudunk eltekinteni.

Megrendelő lap letöltése


Online jelentkezés

Számlázási adatok

Figyelem! Kreditpontos képzések esetében kreditpont kizárólag helyszíni (vagy hibrid), valamint élő ONLINE részvétel választásával igényelhető!



(irányítószám, település, utca és házszám)

A képzésen résztvevő személy adatai


Tájékoztató a bejelentéshez kötött felnőttképzések lebonyolításával és a résztvevőktől bekérendő adatokkal kapcsolatban:

A jelentkezőktől az online regisztráció során (TANTERMI / ÉLŐ ONLINE / HIBRID részvételi mód esetén) bekért adatok megadása a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (Fktv.) szerint kötelező. Ezen adatokat a felnőttképző köteles nyilvántartani, valamint a Felnőttképzési adatszolgáltatási rendszer (FAR) felé továbbítani.
A fenti SZEMÉLYES ADATOKAT KIZÁRÓLAG a SZEMÉLYES OKMÁNYOKKAL MEGEGYEZŐ MÓDON legyen szíves megadni.
Sajnálattal tájékoztatjuk, hogy amennyiben nem kívánja megadni a lenti kötelezően kitöltendő adatok valamelyikét, nem vehet részt a képzésen, mivel ezek nyilvántartása törvényi előírás a képző intézmény számára.
Tájékoztatjuk arról, hogy Társaságunk mint bejelentéshez kötött felnőttképzési tevékenységet folytató szervezet a jelentkezővel szóbeli felnőttképzési szerződést köt az Fktv.-ben és a felnőttképzési törvény végrehajtásáról szóló 11/2020. (II.7.) kormányrendeletben meghatározott tartalommal.



Elolvastam és elfogadom a Konferenciaszervező Tudásmenedzsment Kft. Adatvédelmi szabályzatát és ÁSZF-t. *

Segíthetünk?
Konferenciaszervező Tudásmenedzsment Kft.

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/003055
Telefon: +36 (30) 195 – 2826
Honlap: https://konferenciaszervezo.hu/
E-Mail: jelentkezes@konferenciaszervezo.hu


Kategória