Hírlevelet kérek

Adóhatósági ÁFA megállapítás, valamint a kötelező visszaváltási díj rendszere a gyakorlatban

Tantermi képzés + Visszanézhető videókonferencia

2024. február 14. szerda 9:30 – 13:00

Jancsa-Pék Judit és Ágoston Krisztián előadásában

Adótanácsadók, adószakértők és okleveles adószakértők számára: 5 kreditpont
(elszámolhatósági időszak 2024.08.31-ig; PM/126-7/2024.)

Kreditpont csak tantermi részvétel esetén igényelhető!

A digitalizáció és az automatizáció az elkövetkezendő évek legfontosabb feladata az adózásban. Az európai trendeket követve, néhol teremtve Magyarország sem marad ki az áfa-bevallások automatizálásából. Ez a vállalkozásokat is rákényszeríti a fejlesztésre, így nekik is lépést kell tartani a NAV legújabb digitális fejleményeivel. A könyvelő programoknak képesnek kell lenni rá, hogy a legjobban tudják hasznosítani a rendelkezésükre bocsátott adatokat, azokat feldolgozva pedig automatizált áfa-bevallásokat készítsenek. Készüljön fel velünk a változásokra, tartsa a lépést az adózás digitalizációjával!
Az e-ÁFA bevezetése mellett, az Európai Uniós előírásokkal összhangban 2024. január 1-jétől alkalmazandók a visszaváltási díj megállapításának és alkalmazásának, valamint a visszaváltási díjas termék forgalmazásának részletes szabályairól szóló kormányrendelet előírásai is.
A műanyag, fém, üveg alapanyagú italcsomagolások belföldi forgalomba hozóinak számos új kötelezettséggel kell megismerkedniük a DRS bevezetésével összefüggésben, melyekről előadásunk során áttekintést nyújtunk gyakorlati példákon keresztül.
Szakmai képzésünk egyszerre készít fel az ÁFA bevallások digitalizációjával járó feladatokra, valamint a kötelező visszaváltási rendszer bevezetésével kapcsolatos kötelezettségekre.

Miben segít a képzés:

Az áfa-bevallások digitalizációja és automatizációja

  • Az áfa-bevallások automatizációjának háttere, szükségessége
  • Lehetséges változatok az áfa-bevallások automatikus beküldésére: eáfa és M2M, alkalmazási lehetőségek, kapcsolódó szükséges fejlesztések
  • A helyes adókódok kialakítása és alkalmazása
  • Az adattó adatainak hasznosítása, felkészülési lépések
  • Helyzetjelentés az adhatóság digitalizációs törekvéseiről

Kötelező visszaváltási rendszer a gyakorlatban

  • Kötelezően visszaváltási díjas termékek meghatározása
  • Milyen kötelezettségei vannak a gyártónak és a forgalmazónak
  • Termékregisztráció folyamata
  • Mikor szükséges új GTIN szám regisztrálása
  • Jelölési követelmények
  • Visszaváltási díjra vonatkozó előírások
  • Csatlakozási díj, szolgáltatási díj megfizetése
  • Díjak áfa kezelése
  • Önkéntesen visszaváltási díjas termékek vonatkozó szabályok
  • Kötelezően visszaváltási díjas termékekkel kapcsolatban alkalmazandó EPR szabályok

Konzultációs kérdések

Előadó(k):          Jancsa-Pék Judit közgazdász, magyar és nemzetközi adószakértő, a LeitnerLeitner ügyvezetője, partnere. Kiemelkedő tapasztalattal rendelkezik a nemzetközi adózás terén, különös tekintettel társasági adózásra, a transzferárazás kérdéseire, valamint az általános forgalmi adóra. Judit a LeitnerLeitner képviselője az Európai Unió Bizottsága mellett működő nemzetközi ÁFA Szakértői Csoportnak, a VAT Expert Groupnak, ahol ő az egyetlen magyar tag. Munkája során a különféle adónemek hazai és nemzetközi szabályaival egyaránt foglalkozik. Jancsa-Pék Judit emellett a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete szakmai alelnöke és a Nemzetközi Adó Tagozatának elnöke, aki rendszeresen publikál és tart előadásokat különféle hazai és nemzetközi adós témákban.

Ágoston Krisztián a LeitnerLeitner Jövedéki, Vám, EPR, Környezetvédelmi termékdíj, Energia adó szakértője, senior adótanácsadó. Kiemelkedő tapasztalattal rendelkezik a körforgásos gazdasággal összefüggő új jogintézményekkel és azok bevezetésével kapcsolatban. Rendszeresen publikál és tart előadásokat szakterületét érintő témakörökben.

Kreditpont csak tantermi részvétel esetén igényelhető!

A képzés videókonferencia formájában is visszanézhető lesz, a tantermi képzést követően.
Amennyiben visszanézhető formában szeretnék megtekinteni a képzést, a jelentkezés során válasszák visszanézhető videókonferenciát.
Visszanézhető videókonferenciánk BÁRHOL, BÁRMIKOR megtekinthető és KORLÁTLAN SZÁMBAN visszahallgatható a rendelkezésre álló 12 héten keresztül.


Időpont: 2024. február 14. (szerda) 09:30 – 13:00

Helyszíni regisztráció kezdete: 09:00-tól 09:30-ig

Jelentkezési határidő: 2024. február 12.

Figyelem: a konferencia létszámkorlátos, a maximális létszám elérése esetén a jelentkezési határidő korábban lezárásra kerül!

Helyszín: Budapest belváros, 1077 Budapest, Wesselényi u. 4. (Hotel Memories Budapest**** konferenciaterme, Rumbachspace)

Részvételi díj:

TANTERMI képzés részvételi díja:  35.900,- Ft/fő (tárgyi adómentes)

A részvételi díj tartalmazza az információs anyag és a szünetek alatti ellátás költségét.
A képzés díja közvetített szolgáltatást tartalmaz (catering ellátás költsége, 5% áfa tartalommal).
A rendezvényen nyújtott étel-ital ellátás után az Szja. tv. szerint fizetendő közterheket (Szja. tv. 69-70. §) a Konferenciaszervező Kft. nem vállalja át.


Visszanézhető VIDEÓKONFERENCIA díja: bruttó 31.623 (24.900 Ft + 27% áfa),- Ft/fő

Ha nem tud részt venni a képzésen válassza a visszanézhető videókonferenciát!
A tantermi képzés visszanézhető videófelvételhez 12 hét korlátlan hozzáférést adunk.
A videókonferencia megtekintéséhez szükséges hozzáférési adatokat a jelentkezők e-mail címre juttatjuk el, a tantermi képzés időpontját követő 1 héten belül.
A hozzáférési adatok kiküldésének feltétele a videókonferencia díjának kiegyenlítése.


HIBRID részvételi díj (tantermi képzés + videókonferencia): bruttó 49.900,- Ft/fő

A részvételi díj tartalmazza az információs anyag és a szünetek alatti ellátás költségét.
A képzés díja közvetített szolgáltatást is tartalmaz (catering ellátás költsége, 5% áfa tartalommal).
A tantermi képzés visszanézhető videófelvételhez 12 hét korlátlan hozzáférést adunk.

Kedvezmények:

  • 10% kedvezmény a részvételi díjból csoportos jelentkezés esetén (min. 2 fő egy szervezettől).
  • Több mint 30% kedvezmény érhető el 3+1 és 5+1 alkalmas hibrid bérleteinkkel.
  • Díjmentes részvétel Korlátlan HIBRID Bérlettel, ÖRÖKBÉRLET (tantermi képzésen: 1 fő / képzés; videókonferencia hozzáférés: korlátlan létszám).
  • Díjmentes részvétel Korlátlan ONLINE Bérlettel (videókonferencia: korlátlan létszám).

Hasznos tudnivalók:

  • Képzésünk a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény szerint bejelentett képzés.
  • A képzés résztvevői az előadást követően a részvételről Tanúsítványt kapnak (e-mailen).
  • A képzés díja képzési költségként elszámolható.
  • Az előadásról a helyszínen kép és hangfelvétel készülhet.

Megrendelés:

  • Elektronikus regisztrációval az alább megtalálható Regisztráció űrlap online kitöltésével, vagy
  • a szintén alább megtalálható, letölthető Jelentkezési lap segítségével. A kitöltött jelentkezési lapot elektronikus levélben várjuk a: jelentkezes@konferenciaszervezo.hu e-mail címre.

A megrendelést e-mailben igazoljuk vissza. A jelentkezés, fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjról díjbekérőt küldünk, 8 napos fizetési határidővel. Kérjük, hogy a részvételi díjat a díjbekérő alapján, a díjbekérő egyedi azonosító számára való hivatkozással utalja. A díjbekérő kiegyenlítését követően a pénzügyi teljesítést nem igénylő számlát postázzuk.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a részvétel lemondására írásban legkésőbb a képzést megelőző 72 órával van lehetőség a jelentkezes@konferenciaszervezo.hu e-mail címen. A fenti időpontot követően beérkező lemondás, vagy a lemondás elmaradása esetén a részvételi díj megfizetésétől nem tudunk eltekinteni.

Jelentkezési lap letöltése: Jelentkezési lap

Online jelentkezés:

Számlázási adatok




A képzésen résztvevő személy adatai




Elolvastam és elfogadom a Konferenciaszervező Tudásmenedzsment Kft. Adatvédelmi szabályzatát és ÁSZF-t. *

Segíthetünk?
Konferenciaszervező Tudásmenedzsment Kft.
Telefon: +36 (30) 195 – 2826
Honlap: https://konferenciaszervezo.hu/
E-Mail: jelentkezes@konferenciaszervezo.hu


Kategória