Nevelési és oktatási intézmények iratkezelése a gyakorlatban – 2021. november 24.
2021. november 24. szerda 9:30 – 13:00
Mucsi László levéltáros előadásában

Hiánypótló képzésünk kifejezetten köznevelési és oktatási intézmények iratkezelési gyakorlatához nyújt segítséget. Az iratkezelés és selejtezés folyamatát, jó gyakorlatát lépésenként tekintjük át, példákkal alátámasztva. Kitérünk az elektronikus iratok problémáira is, továbbá a levéltárba küldendő iratokkal kapcsolatos kérdésekre is.

Miről lesz szó a képzésen:

A gyakorlati munka szempontjából legfontosabb jogszabályok ismertetése.
Az iratkezelés folyamatának szabályozása a nevelési-oktatási intézményeken belül – Az iratkezelési szabályzattal és az irattári tervvel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók.

  • Új iratkezelési szabályzat bevezetésének módja.
  • Az iratkezelési szabályzat kötelező tartalmi elemei.
  • A nevelési-oktatási intézményeknél használható speciális irattári terv kialakítása.

Az iratkezelési folyamat legfontosabb lépéseinek ismertetése.

  • A küldemények átvétele, felbontása és érkeztetése.
  • Az iktatás: A szabályos iktatáshoz használható iktatókönyvek (hagyományos vagy elektronikus) ismertetése, a főszám-alszámos iktatás és az iskolákban még ma is gyakran használt gyűjtőszámos iktatás bemutatása konkrét példákon keresztül, az előnyök és hátrányok ismertetésével. Az iratok irattári tételekbe sorolásának és az irattári jel jelentőségének ismertetése.
  • Az irattározás: Az irattári helyiséggel szemben támasztott követelmények bemutatása, javaslatok az irattár rendjének praktikus kialakításához.
  • A selejtezés: A selejtezési eljárás menetének ismertetése. A selejtezés alapelveinek bemutatása, a selejtezhető iratok meghatározásának módja (különös tekintettel az oktatási intézményekben keletkezett speciális iratokra), a selejtezési jegyzőkönyv elkészítésének módja. A korábbi irattári tervek jelentősége és használata.
  • A levéltári átadás: A levéltári iratátadás menetének ismertetése.

A maradandó értékű (levéltárba kerülő) iratok a nevelési-oktatási intézményekben.

  • 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet problematikája.
  • A maradandó értékű iratok meghatározásának módszere.
  • A nevelési-oktatási intézményekben leggyakrabban előforduló maradandó értékű iratok bemutatása.

Az elektronikus iratok problematikája a nevelési-oktatási intézményekben.
Konzultációs kérdések

Előadó(k): Mucsi László levéltáros, Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Levéltár


Időpont: 2021. november 24. (szerda) 09:30 – 13:00

Helyszíni regisztráció kezdete: 09:00-tól 09:30-ig

Jelentkezési határidő: 2021. november 19.

Figyelem: a konferencia létszámkorlátos, a maximális létszám elérése esetén a jelentkezési határidő korábban lezárásra kerül!

Helyszín: Budapest belváros, 1077 Budapest, Wesselényi u. 4. (Hotel Memories Budapest**** konferenciaterme, Rumbachspace)

Részvételi díj:

24.900,- Ft / fő (tárgyi adómentes képzés)
A részvételi díj tartalmazza az információs anyag és a kávészünetek költségét.
A képzés díja közvetített szolgáltatást tartalmaz (catering ellátás költsége, 5% áfa tartalommal).
A rendezvényen nyújtott étel-ital ellátás után az Szja. tv. szerint fizetendő közterheket (Szja. tv. 69-70. §) a Konferenciaszervező Kft. nem vállalja át.

Kedvezmények:

  • 10% kedvezmény a részvételi díjból csoportos jelentkezés esetén (min. 2 fő egy szervezettől).
  • Több mint 30% kedvezmény érhető el 3+1 és 5+1 alkalmas hibrid bérleteinkkel.
  • Díjmentes részvételi lehetőség ÖRÖKBÉRLET éves szervezeti tagsággal (1 fő / képzés).

Hasznos tudnivalók:

  • Képzésünk a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény szerint bejelentett képzés.
  • A képzés résztvevői az előadást követően a részvételről Tanúsítványt kapnak (e-mailen).
  • A képzés díja képzési költségként elszámolható.
  • Az előadásról a helyszínen kép és hangfelvétel készülhet.

Megrendelés:

  • Elektronikus regisztrációval az alább megtalálható Regisztráció űrlap online kitöltésével, vagy
  • a szintén alább megtalálható, letölthető Jelentkezési lap segítségével. A kitöltött jelentkezési lapot elektronikus levélben várjuk a: jelentkezes@konferenciaszervezo.hu e-mail címre.

A megrendelést e-mailben igazoljuk vissza. A jelentkezés, fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjról díjbekérőt küldünk, 8 napos fizetési határidővel. Kérjük, hogy a részvételi díjat a díjbekérő alapján, a díjbekérő egyedi azonosító számára való hivatkozással utalja. A díjbekérő kiegyenlítését követően a pénzügyi teljesítést nem igénylő számlát postázzuk.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a részvétel lemondására írásban legkésőbb a képzést megelőző 72 órával van lehetőség a jelentkezes@konferenciaszervezo.hu e-mail címen. A fenti időpontot követően beérkező lemondás, vagy a lemondás elmaradása esetén a részvételi díj megfizetésétől nem tudunk eltekinteni.

Jelentkezési lap letöltése: Jelentkezési lap

Online Regisztráció:

Számlázási adatok



A képzésen résztvevő személy adatai




Elolvastam és elfogadom a Konferenciaszervező Tudásmenedzsment Kft. Adatvédelmi szabályzatát és ÁSZF-t. *

Segíthetünk?
Konferenciaszervező Tudásmenedzsment Kft.
Telefon: +36 (30) 195 – 2826
Honlap: https://konferenciaszervezo.hu/
E-Mail: jelentkezes@konferenciaszervezo.hu


Kategória