Önkormányzatok iratkezelése a gyakorlatban

2022. február 1. kedd 9:30 – 13:00

Mucsi László levéltáros előadásában

Hiánypótló előadásunk az önkormányzatok iratkezelési feladatokat ellátó munkatársainak nyújt gyakorlati segítséget.  Gyakorlott leváltáros oktatónk a az iratkezelés teljes folyamatán végig vezeti a résztvevőket a küldemények átvételétől, érkeztetésétől a selejtezési, levéltári átadásig.

Miről lesz szó a képzésen:

A gyakorlati munka szempontjából legfontosabb jogszabályok ismertetése.

Az iratkezelési szabályzattal és az irattári tervvel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók.

  • Új iratkezelési szabályzat bevezetésének módja.
  • Az iratkezelési szabályzat kötelező tartalmi elemei.

Az iratkezelési folyamat lépéseinek ismertetése.

  • A küldemények átvétele, felbontása és érkeztetése: A különböző csatornákon (postai küldeményben, Hivatali Kapun) érkező papíralapú és elektronikus iratok átvételének, érkeztetésének és felbontásának ismertetése.
  • Az ügyintéző kijelölése, szignálás.
  • Az iktatás: Az iktatás alapelveinek ismertetése. Az előzmények keresésének és az egy ügyben keletkezett iratok szerelésének bemutatása mind elektronikus, mind papíralapú iratok esetében. Az iratok irattári tételekbe sorolásának és az irattári jel jelentőségének ismertetése.
  • Kiadmányozás (aláírás, hitelesítés): A kiadmányozott elektronikus és papíralapú iratok hitelességének problematikája.
  • Expediálás és az iratok továbbítása
  • Irattározás: Az elektronikus és papíralapú iratok irattározásának módja. Az irattári helyiséggel szemben támasztott követelmények bemutatása, javaslatok az irattár praktikus rendjének kialakításához. A vegyes (elektronikus és papíralapú ügyiratdarabokból is álló) ügyiratok problematikája.
  • Selejtezés: A selejtezési eljárás menetének ismertetése. A selejtezés alapelveinek bemutatása, a selejtezhető iratok meghatározásának módja, a korábban érvényben lévő irattári tervek alkalmazása. Mi a teendő, ha korábban rossz irattári tételbe sorolták az iratokat, vagy egyáltalán nem sorolták irattári tételbe azokat? Mit tehetünk, ha a korábban használt iktatóprogramunkhoz nem férünk hozzá, az adatok migrálása pedig nem, vagy csak részben sikerült?
  • Levéltári átadás: A levéltári iratátadás menetének ismertetése.

Konzultációs lehetőség.

Előadó(k): Mucsi László levéltáros, Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Levéltár


Időpont: 2022. február 01. (kedd) 09:30 – 13:00

Helyszíni regisztráció kezdete: 09:00-tól 09:30-ig

Jelentkezési határidő: 2022. január 27.

Figyelem: a konferencia létszámkorlátos, a maximális létszám elérése esetén a jelentkezési határidő korábban lezárásra kerül!

Helyszín: Budapest belváros, 1077 Budapest, Wesselényi u. 4. (Hotel Memories Budapest**** konferenciaterme, Rumbachspace)

Részvételi díj:

26.900,- Ft / fő (tárgyi adómentes képzés)
A részvételi díj tartalmazza az információs anyag és a kávészünetek költségét.
A képzés díja közvetített szolgáltatást tartalmaz (catering ellátás költsége, 5% áfa tartalommal).
A rendezvényen nyújtott étel-ital ellátás után az Szja. tv. szerint fizetendő közterheket (Szja. tv. 69-70. §) a Konferenciaszervező Kft. nem vállalja át.

Kedvezmények:

  • 10% kedvezmény a részvételi díjból csoportos jelentkezés esetén (min. 2 fő egy szervezettől).
  • Több mint 30% kedvezmény érhető el 3+1 és 5+1 alkalmas hibrid bérleteinkkel.
  • Több mint 90% kedvezmény érhető el ÖRÖKBÉRLET éves szervezeti tagsággal.

Hasznos tudnivalók:

  • Képzésünk a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény szerint bejelentett képzés.
  • A képzés résztvevői az előadást követően a részvételről Tanúsítványt kapnak (e-mailen).
  • A képzés díja képzési költségként elszámolható.
  • Az előadásról a helyszínen kép és hangfelvétel készülhet.

Megrendelés:

  • Elektronikus regisztrációval az alább megtalálható Regisztráció űrlap online kitöltésével, vagy
  • a szintén alább megtalálható, letölthető Jelentkezési lap segítségével. A kitöltött jelentkezési lapot elektronikus levélben várjuk a: jelentkezes@konferenciaszervezo.hu e-mail címre.

A megrendelést e-mailben igazoljuk vissza. A jelentkezés, fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjról díjbekérőt küldünk, 8 napos fizetési határidővel. Kérjük, hogy a részvételi díjat a díjbekérő alapján, a díjbekérő egyedi azonosító számára való hivatkozással utalja. A díjbekérő kiegyenlítését követően a pénzügyi teljesítést nem igénylő számlát postázzuk.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a részvétel lemondására írásban legkésőbb a képzést megelőző 72 órával van lehetőség a jelentkezes@konferenciaszervezo.hu e-mail címen. A fenti időpontot követően beérkező lemondás, vagy a lemondás elmaradása esetén a részvételi díj megfizetésétől nem tudunk eltekinteni.

Jelentkezési lap letöltése: Jelentkezési lap

Online Regisztráció:

Számlázási adatok



A képzésen résztvevő személy adatai




Elolvastam és elfogadom a Konferenciaszervező Tudásmenedzsment Kft. Adatvédelmi szabályzatát és ÁSZF-t. *

Segíthetünk?
Konferenciaszervező Tudásmenedzsment Kft.
Telefon: +36 (30) 195 – 2826
Honlap: https://konferenciaszervezo.hu/
E-Mail: jelentkezes@konferenciaszervezo.hu


Kategória