Kinek és miben segít?
Költségvetési szervek, köztulajdonban álló gazdasági társaságok belső ellenőrzési, belsőkontroll, integritás, compliance és adatvédelmi feladatainak ellátásához nyújt segítséget, folyamatosan elérhető, 40+ videós és letölthető oktatási anyagokkal.
Hogyan tudok hozzáférni?
Korlátlan ONLINE Bérlet
vagy
Korlátlan HIBRID Bérlet (ÖRÖKBÉRLET)
12 hónapos előfizetéssel a Tudástárhoz a hozzáférés díjmentes!
Ezen az oldalon tud belenézni a Tudástár tartalmába, rövid videók formájában.
A tudástár belső ellenőrzési, belsőkontroll és integritás tanácsadási szakemberek feladatainak ellátáshoz nyújt segítséget. A szakmát érintő aktuális, gyakorlati kérdésekre ad választ, felkészít a változásokra.
Tagok számára folyamatosan és korlátozás-mentesen elérhető.
Hiánypótló videókonferenciánkon 20+ éves adatvédelmi és információbiztonsági gyakorlattal, ESG szabályozás területén gyakorlattal rendelkező, kiváló előadó segít értelmezni az ESG szabályokat, azzal a céllal, hogy támogassa a vállalti felelősségvállalásra, a vállalatirányítási eljárásokra való felkészülést.
2024-től a legalább 50 főt foglalkoztatóknak ún. visszaélés-bejelentési (whistleblowing) rendszert kell kialakítaniuk. Az első közel egy éves működés számos kérdést felvetett azon szervezetek gyakorlatában, akik már működtetik a visszaélés-bejelentési rendszert, de olyan szervezetek is vannak, akik jogszabályi előírás okán csak most készülnek fel a 2025. januártól történő bevezetésre.
Gyakorlott, több éves tapasztalattal rendelkező adatvédelmi jogász hatékony segítséget nyújt az új rendszer kialakításában, megfelelő működtetésében, az első tapasztalatok alapján felmerült kérdések megválaszolásában. Videókonferenciánk kitér a kapcsolódó adatvédelmi kérdésekre, valamint a bejelentésvédelmi szakembert érintő kérdésekre is.
Hiánypótló videókonferenciánk a mesterséges intelligencia (AI) törvényben előírt új vállalati magatartási kötelezettségeket mutatja be, A képzés során kiemelt figyelmet fordítunk etikai, szerzői jogi, munkajogi és adatvédelmi kérdések mellett a kötelező kockázatelemzésre és kezelésre való felkészülés támogatására. Egyaránt ajánljuk jogi és információbiztonsági szakértőknek.
Hiánypótló videókonferenciánkkal 20+ éves adatvédelmi és információbiztonsági gyakorlattal rendelkező, kiváló előadó készít fel a NIS2 követelményeire és segíti gyakorlati példákkal a megfelelő cselekvési terv elkészítését...
Hiánypótló szakmai képzésünk az adatvédelmi audit előkészítéséhez, lefolytatásához és független kontrolljához kíván gyakorlati segítséget nyújtani.
A képzést ajánljuk adatvédelmi tisztviselők, szakértők, IT vezetők és szakértők, belső ellenőrök, belső kontroll szakértők számára.
Szakmai előadásunk rendszergazdáknak segít eligazodni a GDPR szabályaiban és főleg gyakorlati alkalmazásában. A rendszergazdáknak speciális helye és szerepe van az adatkezelés rendszerében, ezért napi gyakorlatukra is speciális szabályok vonatkoznak. Sajnos erről a feladatkörről kevés szó esik, gyakorlati segítséget az érintettek kevésbé kapnak, amit képzésünkkel igyekszünk orvosolni. Az előadás kitér az adatbiztonsági incidensek, az informatikai védelmi vonalak és etikus hackerek kérdéseire is.
A vállalatok, szervezetek életében egyre hangsúlyosabb terület a compliance, azaz a szabályoknak megfelelő működés biztosítása. Ahhoz, hogy egy vállalat versenyképes legyen, elengedhetetlen a jogszabályok adta keretek ismerete, a változások folyamatos nyomon követése, valamint a jogi kockázatok feltárása és kezelése.
A compliance-kérdések túlmutatnak a pénzügyi szektoron, illetve a szabályozott iparágakon, így jogi szakértőink olyan jogterületeket mutatnak a konferencia során, amelyek bármely vállalkozásnál felvethetnek megfelelési kérdéseket.
Szakmai előadásunkat gyakorló adatvédelmi tisztviselőknek ajánljuk. A képzés során 20+ éves tapasztalattal rendelkező adatvédelmi szakjogász avat be az adatvédelmi tisztviselők feladatainak ellátásába, kiemelten a nyilvántartások rendszerébe. A képzés számos gyakorlati jogeseten keresztül mutatja be a nyilvántartás vezetés komplex rendszerét. elsősorban haladó adatvédelmi tisztviselőknek ajánljuk.
Új közzétételi kötelezettséget írt elő a költségvetési szervek számára, az 5 millió forint feletti szerződésekre vonatkozóan az uniós kondicionalitási eljárásra vonatkozó jogszabály-módosító csomag.
A Nemzeti Adatvagyon Ügynökség (NAVÜ) által fenntartott felületen minden költségvetési szervnek regisztrálni kell és az ügynökség oldalán elérhető adatlapon cégkapun keresztül közzétenni az érintett adatokat.
Képzésünk ezen kötelezettség teljesítéséhez nyújt gyakorlati segítséget, a NAIH és a NAVÜ szakértőivel, figyelembe véve az átláthatósági eljárás első éves tapasztalatait is.
2023. december 17-től a legalább 50 főt foglalkoztatóknak ún. visszaélés-bejelentési (whistleblowing) rendszert kell kialakítaniuk. Gyakorlott, több éves tapasztalattal rendelkező adatvédelmi és munkajogi szakértőink képzésünk keretében hatékony segítséget nyújtanak az új rendszer megfelelő működtetésében, már figyelembe véve az első féléves működési gyakorlatot is. Mindemellett kitérnek a kapcsolódó adatvédelmi és munkajogi kérdésekre is.
Hiánypótló videókonferenciánk a közigazgatási szervek, kiemelten az önkormányzatok speciális adatvédelmi kérdéseire keresi a választ. Sorra vesszük a közfeladatok ellátása során a jogszabályon alapuló adatkezelési kérdéseket. A megfelelő gyakorlatot híres jogesetekkel szemléltetjük. Kitérünk az adatvédelmi tisztviselő feladataira, majd bemutatjuk a kapcsolódó szabályzatok, az adatfeldolgozás és az incidens kezelés jó gyakorlatát.
Hiánypótló videóelőadásunk segítséget nyújt az („új Panasztv.”) gyakorlatban történő alkalmazásához. Bemutatjuk, hogy milyen új és többletfeladatokat jelent egy köztulajdonban álló gazdasági társaságnak, költségvetési szervnek az új jogszabályi kötelezettség és azt hogyan lehet adaptálni a szervezeti működésbe.
Videókonferenciánk segítséget nyújt megfelelési tanácsadóknak, belső ellenőröknek, folyamatgazdáknak a szabályszerű beszerzési eljárás lefolytatásához, ellenőrzéséhez, megfelelőségi vizsgálatához.
Az előadás a köztulajdonban álló gazdasági társaságoknak és költségvetési szerveknek egyaránt hasznos információt nyújt.
2023. december 17-től a legalább 50 főt foglalkoztatóknak ún. visszaélés-bejelentési (whistleblowing) rendszert kell kialakítaniuk. Gyakorlott, több éves tapasztalattal rendelkező adatvédelmi és munkajogi szakértőink videókonferenciánk keretében hatékony segítséget nyújtanak az új rendszer kialakításában, megfelelő működtetésében, mindemellett kitérnek a kapcsolódó adatvédelmi és munkajogi kérdésekre is. Szakértőink segítenek eligazodni olyan kérdésekben mint: hogyan lehet optimalizálni a visszaélés-bejelentési rendszer kialakításával kapcsolatos költségeket;
Kinek hasznos a videókonferencia: HR-vezetőknek, HR-munkatársaknak, igazgatóknak, ügyvezetőknek, compliance-munkatársaknak, jogtanácsosoknak, jogi előadóknak, és a legalább 50 főt foglalkoztatóknak.
Videókonferenciánk gyakorlati segítséget nyújt a folyamatgazdáknak, megfelelési tanácsadóknak, belső kontroll koordinátoroknak a hatékony kockázatelemzéshez.
Hiánypótló videóelőadásunk megfelelési és integritási tanácsadóknak, valamint belső ellenőröknek szeretnénk segítséget nyújtani a feladatkörükből adódó speciális és összetett adatvédelmi és információbiztonsági kérdések kezeléséhez.
Hiánypótló videókonferenciánkon esettanulmányokon keresztül mutatjuk be a konkrét célok, feladatok nyomon követésének folyamatát, amely gyakorlati segítséget ad a megfelelési tanácsadónak, belső ellenőrnek, folyamatgazdáknak a monitoring típusú feladataik ellátásához.
Hiánypótló videókonferenciánkkal a költségvetési szervek számára szeretnénk segítséget nyújtani a pályázati támogatásokkal való szabályszerű pénzügyi és számviteli elszámoláshoz, a kapcsolódó nyilvántartások vezetéséhez.
A képzés során a jobb megértés érdekében számos esettanulmány is bemutatásra kerül.
Hiánypótló videókonferenciánk gyakorlati segítséget nyújt a tulajdonosi elvárások meghatározásához és a teljesítés beszámoltatása/ellenőrzéséhez a tulajdonosnak.
Mindezek mellett a képzés segítséget ad a társaságok részére a beszámolásra és az ellenőrzésre való felkészüléshez is.
Hiánypótló videókonferenciánkon során bemutatásra kerül a megfelelési tanácsadó munkatervének végrehajtása gyakorlati (lemodellezett) példán keresztül.
Konkrét információk és adatok alapján nyújtunk segítséget a köztulajdonban álló gazdasági társaságok megfelelési tanácsadóinak.
Előadásunk a projektek folyamatgazdáinak, megfelelési tanácsadóknak, belső kontroll koordinátoroknak, belső ellenőröknek nyújt segítséget - konkrét projekthez kapcsolódó folyamatok, feladatok és felelősök azonosítása révén.
Előadásunk belső ellenőrzési vezetőknek és belső ellenőröknek nyújt segítséget az éves ellenőrzési terv megalapozott összeállításához. A tervezés mellett – közkívánatra – gyakorlati segítséget nyújtunk három ellenőrzés lefolytatásához az ellenőrzés előkészítésétől, program elkészítésétől, a vizsgálat lefolytatásán át a jelentésírásig.
Hiánypótló előadásunk iránymutatást ad a megfelelési tanácsadó munkájához. Konkrét példán keresztül bemutatunk egy munkatervet és az éves jelentést, valamint felhívjuk a figyelmet a kiemelt feladatokra.
Hiánypótló előadásunk egy szervezet monitoring vizsgálatát mutatjuk be, az elméleti követelmények és a gyakorlati példák ismertetésével – egy főfolyamaton keresztül.
Gyakorlati segítséget nyújt intézményeknek és köztulajdonban álló gazdasági társaságoknak; azok vezetőinek, megfelelési tanácsadóknak vagy belső kontroll koordinátoroknak, belső ellenőröknek és folyamatgazdáknak.
Hiánypótló előadásunkat ajánljuk megfelelési tanácsadóknak, integritás felelősöknek, belső ellenőröknek, folyamatgazdáknak.
Szakmai képzésünk két részből áll:
- az első részben bemutatásra kerül az integritás felelősi feladatkör és ahhoz kapcsolódó szabályozás,
- a második részben workshop jelleggel megvizsgálunk néhány integritást sértő eseményt és egyéb compliance tevékenységet, példákon, esettanulmányokon keresztül. Képzésünk egyben egy gyakorlati tréning, mivel fontos elméleti információk mellet konkrét eseteken keresztül modellezzük a megfelelési tanácsadó feladatait (eljárásokat, javaslattételt, jelentés készítését).
Videókonferenciánk a költségvetési szervek gazdálkodási, elemzési, könyvvezetési, beszámolási és ellenőrzési feladatokat ellátó vezetőinek, munkatársainak nyújt gyakorlati segítséget a beszámolóban és az időszaki jelentésekben rejlő elemzési lehetőségek gyakorlatorientált bemutatásával.
Előadásunk a mérleg-alátámasztó leltárak és a selejtezési eljárások ellenőrzése során feltárt és a leggyakrabban előforduló hiányosságokat, szabálytalanságokat mutatja be, amelyek megszüntetése elengedhetetlen a szervezeti integritás biztosítása érdekében. A belső ellenőri javaslatok segítséget adnak a hatékony és eredményes intézkedések meghozatalára, a hibák jövőbeni elkerülésére.
Az előadás gyakorlati segítséget nyújt a köztulajdonban álló gazdasági társaságoknak a compliance funkció szabályszerű, hatékony és eredményes kialakításához, működtetéséhez. Gyakorlott oktatónk az előadással segítséget kíván nyújtani megfelelési tanácsadók, belső ellenőrök, köztulajdonban álló gazdasági társaság vezetői, felügyelőbizottság tagja, tulajdonos képviselője számára.
Hiánypótló előadásunk az önkormányzatok iratkezelési feladatokat ellátó munkatársainak nyújt gyakorlati segítséget. Gyakorlott levéltáros oktatónk az iratkezelés teljes folyamatán végig vezeti a résztvevőket a küldemények átvételétől, érkeztetésétől a selejtezési, levéltári átadásig.
A gyakorlati példákon keresztül ismertetett módszerek, dokumentumok rámutatnak a belső kontrollrendszer elemeinek összefüggéseire, valamint érthetőbbé teszik az egyes elemek jelentőségét. A képzés résztvevői segítséget kapnak az integrált kockázatkezelési rendszer megértéséhez és gyakorlatban történő alkalmazásához, a szükséges intézkedések meghozatalához.
Az előadás segítséget ad a meglévő szabályzatok felülvizsgálatához, a vezetői nyilatkozat kellő részletezettségű elkészítéséhez. Továbbá iránymutatást ad a belső kontrollrendszer öt elemének megfelelő működtetéséhez, amely biztosítja az adott társaság integritását.
Mindezek mellett a képzés célja segíteni azon intézmények számára, ahol már volt vagy várható ilyen típusú ellenőrzés, és javítani szeretnének a meglévő gyakorlaton.
Videóelőadásunk hasznos segítséget nyújt a belső ellenőröknek és a szervezet vezetőinek egyaránt, mivel a belső ellenőrzés tanácsadó tevékenységének bemutatásával:
- segítséget ad a belső ellenőröknek a hatékony és eredményes feladatellátáshoz;
- a vezetőknek ösztönző információt ad, a tanácsadó funkció igénybevételéhez;
- rávilágít a tanácsadó tevékenység belső kontrollrendszert erősítő funkciójára.
Videóelőadásunk arra ad gyakorlati iránymutatást, hogy milyen szabályozó rendszert kell kialakítani és milyen kontrolltevékenységeket célszerű működtetni a korrupciós kockázatok megelőzése, mérséklése érdekében. Konkrét segítséget nyújt, hogy mely szabályzatokban, milyen kiegészítéseket kell megfogalmazni, milyen kockázati tényezőket lehet azonosítani, hogy érdemes meghatározni a kritériumrendszert a kockázatelemzéshez.
Videókonferenciánk teljeskörűen felkészít a közbeszerzési folyamatok, eljárások önálló belső ellenőrzésére, valamennyi lényeges szempontra és egyúttal az aktuális törvényi változásokra is kitérve.
Videóképzésünk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek alapító okiratainak elkészítéséhez, módosításához, az SZMSZ elkészítéséhez. A jogszabályi előírásokon túl, az előadás második fele kifejezetten példákon és mintákon keresztül mutatja be az alapító okirat készítésének, módosításának kérdéseit, a jellemző hibákat, továbbá az ÁNYK használatát.
Videóképzésünk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek szabályzatainak 2021. évi felülvizsgálatához.
Az előadás segítséget nyújt az alábbi szabályzatok elkészítéséhez és aktualizálásához:
370/2011. (XII.31) Korm. rendelet szerinti szabályzatok:
- Belső kontroll szabályzat
- Szervezeti integritást sértő események kezelésének eljárásrendje
- Belső ellenőrzési kézikönyv
- Kockázatkezelési szabályzat
- Nyomkövetési rendszer kialakítása
- Szabálytalanságkezelési szabályzat
A 368/2011 (XII.31) kormányrendelet szerint kötelező szabályzatok:
- Gazdálkodási szabályzat
- Beszerzési szabályzat
- Kiküldetési szabályzat
- Anyag és eszközgazdálkodási szabályzat
- Reprezentációs kiadások szabályzata
- Gépjárművek igénybevételének és használatának rendje
- Telefon, számítógép és internet használati szabályzat
- Közérdekű adatok nyilvánosságának rendje
Videóképzésünk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek szabályzatainak 2021. évi felülvizsgálatához. Az előadás segítséget nyújt az alábbi szabályzatok elkészítéséhez és aktualizálásához:
- Szervezeti és Működési Szabályzat
- Gazdasági szervezet ügyrendje
- Számviteli Politika
- Számlarend
- Eszközök és Források Értékelési Szabályzata
- Leltározási és Selejtezési Szabályzat
- Önköltség számítási szabályzat
- Pénzkezelési Szabályzat
- Ajándékok, Egyéb Előnyök Elfogadásának Szabályzata
- Tűzvédelmi szabályzat
Videókonferenciánk gyakorlati segítséget nyújt egy szervezet ellenőrzési nyomvonalának elkészítéséhez a kiindulástól a végrehajtásig. Egy-egy konkrét fő-folyamat és az ahhoz kapcsolódó részfolyamatok modellezésén keresztül a módszertani útmutató ajánlásának figyelembe vételével és egy szervezet sajátosságának megfelelően kerül bemutatásra.
Az előadás gyakorlati iránymutatást ad:
- a szervezet vezetőjének (akinek a felelőssége a belső kontrollrendszer kialakítása és működtetése);
- belső kontroll koordinátornak/megfelelési tanácsadónak (attól függően, hogy költségvetési szervről vagy köztulajdonban álló gazdasági társaságról van szó);
- belső ellenőrnek (akinek ellenőrzései alkalmával értékelni kell az ellenőrzési nyomvonalat, mint a kontrollkörnyezet elemét),
- folyamatgazdának (akinek a saját folyamataira vonatkozóan felelőssége van az ellenőrzési nyomvonal kialakításában és megfelelő működtetésében).
Költségvetési szerv és köztulajdonban álló gazdasági társaság, illetve kormányzati szektorba sorolt egyéb szervezet egyaránt hasznosítani tudja az információkat.
Videó előadásunk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek részére a beszámoló elkészítéséhez, a gyakran felmerülő hibák elkerüléséhez. Bemutatjuk a beszámolóval kapcsolatos új jogszabályi előírásokat, kitérünk a maradvány korrekció elszámolására, majd gyakorlott oktatónk végig vezet az egyes űrlapok kitöltési buktatóin.
Videókonferenciánk segítséget nyújt az éves ellenőrzési jelentés elkészítéséhez, annak érdekében, hogy olyan információt szolgáltasson az irányító/felügyeleti szervnek, melyből objektív és átlátható képet kap a terv végrehajtásáról, az ellenőri munka megbízhatóságáról és bizonyosságot szerez a szervezetben kialakított kontrollok állapotáról, a szükséges fejlesztési feladatokról. Az előadás nemcsak a belső ellenőröknek ad gyakorlati iránymutatást, hanem a szervezet vezetőinek a „Vezetői Nyilatkozat” megalapozott elkészítéséhez.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi költségvetési szerv iratkezelésér, iratselejtezésért felelős vezetője és dolgozója részére. A téma szakértője bemutatja a legaktuálisabb változásokat, az új technikai környezethez való alkalmazkodás lehetőségeit, az iratkezelés és a selejtezés teljes folyamatát. A képzés kitekint az elektronikus iratok várható selejtezési módjaira, valamint segítséget nyújt a GDPR-problémák kezeléséhez is.
Videókonferenciánk konkrét példákon keresztül iránymutatást ad a köztulajdonban álló gazdasági társaságok jogszabály által előírt belső kontrollrendszerének megfelelő működtetéséhez, a tulajdonosi elvárások meghatározásához és azok teljesítéséhez, a szervezeti integritás biztosításához. Hasznos segítséget nyújtunk:
- köztulajdonban álló gazdasági társaság vezetőjének,
- megfelelésért felelősnek,
- belső ellenőrnek,
- felügyelőbizottságnak
- tulajdonosi joggyakorlónak.
A gyakorlati képzés célja:
- vezetőknek lehetőséget „ötletet" adjon ahhoz, hogy a célok teljesítményalapú teljesítéséről miként győződhetnek meg,
- belső ellenőröknek segítséget nyújtson egy teljesítmény-ellenőrzés lefolytatásához,
- a folyamatgazdáknak információt szolgáltasson a működési kockázatok feltárásához.
Az előadás egy ellenőrzési témán keresztül mutatja be a teljesítmény-ellenőrzés gyakorlati megvalósulását. Konkrét módszerek, kritériumok, indikátorok kiválasztásával egy teljesítmény elemzése és értékelése kerül bemutatásra.
A gyakorlatorientált előadáson egy vezetői nyilatkozat és egy kézikönyv minta teljes bemutatásával, konkrét adatokkal, információkkal támogatjuk a szervezetek vezetőit, valamint az őket ellenőrzőket a megfelelő vezetői nyilatkozat és belső kontroll kézikönyv elkészítésére.
A jól kialakított belső kontroll szabályozás megfelelő alapot, biztosítékot adhat a Vezető Nyilatkozat hiteles értékeléséhez és kitöltéséhez és a kontrollrendszer szabályozásához.
Az előadás során két gyakorlati példán keresztül kerül bemutatásra, hogy mire kell különösen odafigyelni a szabályszerű eljárás érdekében. A minta feladatok segítségével a folyamatok, kontrollok és kockázatok azonosításával, ellenőrzési munkalap ismertetésével elkészíthető, illetve ellenőrizhető és értékelhető a kialakított kontrollrendszer.
Az előadás gyakorlati iránymutatást ad ahhoz, hogy olyan stratégiai ellenőrzési terv készüljön, amely megalapozza az éves ellenőrzési terveket, hozzájáruljon a belső ellenőrzés eredményességéhez, valamint a költségvetési szerv (ellenőrzött szerv) számára érthetőbbé, elfogadottabbá tegye a belső ellenőrzés célját és feladatát.
A stratégiai ellenőrzési terv készítése vonatkozik a 370/2011. (XII.31.) kormányrendelet és a 339/2019.(XII.23.) Kormányrendelet hatálya alá tartozó szervezetekre, amelyeknek a hivatkozott jogszabályok előírásai szerinti belső ellenőrzést kell működtetniük.
Segíthetünk?
Telefon: +36 (30) 195 – 2826
E-mail:jelentkezes@konferenciaszervezo.hu