Igazgatási tudástárunk az önkormányzati hatósági, igazgatási, településüzemeltetési, illetve hivatali ügyviteli feladatok ellátását támogatja, úgy mint:
ÖRÖKBÉRLET 12 havi tagsággal több mint 6 millió forint értékben kapnak képzési tartalmat, havi 1 képzés (nettó 33.315 Ft/hó) áráért!
Bővebb információkért kattintson IDE!
A tudástár jegyzők, igazgatási és hatósági, ügyfélszolgálati, továbbá szervezési és iratkezelési szakemberek feladatainak ellátáshoz nyújt segítséget. A szakmát érintő aktuális, gyakorlati kérdésekre ad választ, felkészít a változásokra.
Tagok számára folyamatosan és korlátozásmentesen elérhető.
Hiánypótló előadásunk során évtizedes tapasztalatokat szerzett igazgatási vezető mutatja be az anyakönyvi igazgatás gyakorlati kérdéseit, fókuszban a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének ügyintézési folyamatát.
Hiánypótló előadásunkat gyakorló ügyvédeknek ajánljuk. Tapasztalt törvényszéki bíró készíti fel Önöket az élettársak vagyoni viszonyait érintő sokszor bonyolult kérdéseire, amelynek rendezése gyakran a bírói gyakorlatban sem egységes.
Gyökeres változást hoz az ingatlan nyilvántartások rendszerében az E-INY létrehozása. Előadásunk keretében gyakorló ügyvéd, oktató készíti fel Önöket a várható változásokra.
Hiánypótló előadásunkat ajánljuk megfelelési tanácsadóknak, integritás felelősöknek, belső ellenőröknek, folyamatgazdáknak.
Szakmai képzésünk két részből áll:
- az első részben bemutatásra kerül az integritás felelősi feladatkör és ahhoz kapcsolódó szabályozás,
- a második részben workshop jelleggel megvizsgálunk néhány integritást sértő eseményt és egyéb compliance tevékenységet, példákon, esettanulmányokon keresztül. Képzésünk egyben egy gyakorlati tréning, mivel fontos elméleti információk mellet konkrét eseteken keresztül modellezzük a megfelelési tanácsadó feladatait (eljárásokat, javaslattételt, jelentés készítését).
Hiánypótló videóelőadásunk gyakorlati segítséget nyújt az önkormányzatok környezetvédelmi hatósági ügyei közül elsősorban a zajkibocsátással, zajvédelemmel, zajos ügyekkel kapcsolatos kérdésekben.
Nem is gondolnánk, de egyáltalán nem mindegy, hogy ki vagy mi a zajforrás egy probléma megoldása során: magánszemély vagy cég, és mi maga a zajkeltő tevékenység: egy hétköznapi házibuli vagy valamilyen ipartelep gyártósora például. A birtokvédelem a maga szubjektivitásával mint polgári jogi eszköz teljesen más úton jut el teljesen más megoldások felé mint például a közigazgatási jogba tartozó zajvédelmi eljárás. Tapasztalt, gyakorló oktatóink mélységében, esettanulmányokon keresztül járják körbe a zajvédelmi és kapcsolódó birtokvédelmi ügytípusokat, kérdéseket.
Hiánypótló előadásunk célja, hogy bemutassa a közösségi együttélés alapvető szabályait tartalmazó önkormányzati rendeletek megalkotásának folyamatát, továbbá annak gyakorlatban történő alkalmazásának legfontosabb lépéseit.
Ennek keretében a résztvevők figyelemmel kísérhetik a teljes, helyi jogalkotási metódust, kitekintéssel bírósági, kúriai döntésekre, valamint a gyakran előforduló hibákra és a rendeleteknek a LocLex rendszerbe történő feltöltésére.
A konzultáció során fiktív jogeseteken keresztül kerül bemutatásra a közösségi együttélés alapvető szabályait megsértőkkel szemben lefolytatásra kerülő eljárás, melynek nyomán iratmintákkal igyekszünk a szakemberek munkáját segíteni.
Hiánypótló előadásunkat gyakorló ügyvédeknek ajánljuk. Tapasztalt törvényszéki bíró készíti fel Önöket az igen bonyolult házassági vagyonjogi perekre, jogesetelemzésekkel. Előadásunk kitér a házassági vagyonjogi szerződés elsődlegességére és következményeire, a házastársi közös vagyon megosztására, a vagyonleltár összeállítására, az adóssággal kapcsolatos kérdésekre, az ingatlan tulajdon és használat speciális eseteire.
Hiánypótló előadásunkat ajánljuk a gyermekvédelmi szakszolgálatok és a gyermekjóléti központok és szolgálatok munkatársainak, járási hivatalok gyámhatósági ügyeket intéző ügyintézőinek. Tapasztalt szakértőnk teljeskörűen felkészíti Önöket az ideiglenes hatályú elhelyezés és a nevelésbe vétel gyakorlatára.
Hiánypótló videókonferenciánk gyakorló ügyvéd és oktató előadásában mutatja be a földforgalommal, földhasználattal kapcsolatos kérdéseket. Előadásunk kitér a föld-tulajdonszerzés korlátaira, lehetőségeire, a földhasználati jogokra, továbbá a kapcsolódó hatósági ellenőrzésekre és kényszer-hasznosításra is.
Hiánypótló, haladó előadásunk során évtizedes hagyatéki ügyintézési tapasztalatot szervezett igazgatásszervező szakember készít fel a hagyatéki leltár elkészítésére, a gyakorlatban. Az előadás célja az egyedi konzultációs kérdések megbeszélésnek is teret és lehetőséget biztosítani.
Hétköznapi probléma és gyakori tárgya a bejelentéseknek, hogy "állandóan" ugat a szomszéd kutyája, és joggal merül fel a kérdés, hogy a jegyző hatáskörei közül melyiket alkalmazva oldja meg a problémát, igazából mi a megoldandó probléma, az állatok érdekében vagy az emberek érdekében kell-e lépni? Az előadók sok éves hatósági jogalkalmazói tapasztalattal építik fel a lehetséges eljárási lépcsőfokokat!
Hiánypótló előadásunk teljeskörűen felkészít a települési önkormányzatok jegyzőit, illetve gyámhatósági ügyintézőit a hatáskörükbe kerül ügykörök kezelésére.
Hiánypótló videóelőadásunk gyakorlati segítséget nyújt az önkormányzatok környezetvédelmi hatósági ügyei közül az illegális hulladéklerakással, a fakivágással, a csapadékvíz-gazdálkodással, valamint a parlagfű és gyomos kérdésekkel kapcsolatos feladatok ellátáshoz.
Hiánypótló videókonferenciánk gyakorló munkajogász segítségével mutatja be a 2020-ban életbe lépett Eszjtv. gyakorlatban még sokszor problémás kérdéseit és az arra adható válaszokat. Kitérünk az egészségügyi szolgálati jogviszony és a vezetői státusz létesítésére, a munkaszerződéstől eltérő foglalkoztatás speciális kérdéseire, akárcsak a jogviszony megszűnésével és az illetményrendszerrel kapcsolatos kérdésekre is!
Hiánypótló előadásunk a birtokvédelem és adatvédelem sajátos területén nyújt segítséget a birtokvédelmi feladatok ellátásához, mégpedig a magáncélú kamerarendszerek telepítése kapcsán. Szakértőink összehasonlítják a polgári jogi birtokvédelmi eszköztárat és a közigazgatási jogi adatvédelmi eszköztárat, friss és naprakész állásfoglalásokon és eljárásismertetéseken keresztül.
Az előadás kitér a jegyzői birtokvédelmi eljárás komoly adatkezelési dilemmáira, a jogszabályi visszásságokra is. A témát jogesetek teszik érthetőbbé (magáningatlanra telepített kamerarendszerek és a velük kapcsolatos problémák, társasházi kamerarendszerek és egy kis bepillantás a köztéri kamerarendszerek hátterébe, stb...).
Hiánypótló képzésünk során évtizedes hagyatéki ügyintézési tapasztalatot szervezett igazgatási vezető mutatja be a hagyatéki eljárás teljes jegyzői szakaszát. Oktatónk a hagyatéki eljárásokat közjegyzői oldalról is ismeri, így nagyon komplex módon képes segíteni a hagyatéki eljárások lefolytatására történő felkészülést.
Hiánypótló képzésünk gyakorló bíró előadásában készít fel az alapvető jogszabályváltozáson átesett szülői felügyelettel kapcsolatos és a kapcsolattartási perek új szabályaira.
Alapvető kérdés az állatvédelmi hatóságok munkájában, hogy hol van az a határ, ahol a hatóságnak még megvan a szükséges szakértelme, és ha nincs nála a szakértelem, mikor, hogyan kell kirendelnie szakértőt. A szakértő kirendelése sok esetben nem csak „macerás”, de nem utolsó sorban költséggel jár.
Előadásunk rendkívül gyakorlott, az állatvédelem területén elismert szakértőkkel segít értelmezni, gyakorlatba ültetni a jó gazda gondosságát a jogi szakterület, valamint a szakmai érdekképviselet szemszögéből is. Az előadók rávilágítanak arra, hogy mikor fölösleges hatósági eljárások lefolytatása, a biztosan kudarcra ítélt eljárások helyett milyen úton indulhatunk el a megoldás keresése felé.
A jó gazda gondosságát értelmezzük a legális kutyatenyésztés és az illegális szaporítás szemszögéből is, segítve ezzel is a hatósági munkában a megelőző eljárásokat.
Előadásunk kifejezetten kitér a 2022. évi változásokra is: Btk. állatkínzás tényállás, a kedvtelésből tartott állatokra vonatkozó szabályok, önkormányzatok kóbor állat-befogására vonatkozó feladatai.
Az előadás gyakorlati segítséget nyújt a köztulajdonban álló gazdasági társaságoknak a compliance funkció szabályszerű, hatékony és eredményes kialakításához, működtetéséhez. Gyakorlott oktatónk az előadással segítséget kíván nyújtani megfelelési tanácsadók, belső ellenőrök, köztulajdonban álló gazdasági társaság vezetői, felügyelőbizottság tagja, tulajdonos képviselője számára.
Hiánypótló előadásunk teljeskörűen bemutatja a közszolgálati jogviszonyokkal kapcsolatos változásokat a jogviszony keletkezésétől kezdve a létszámgazdálkodási kérdésekig. Tapasztalt oktatónk számos jogeset példát is bemutat a résztvevőknek.
Hiánypótló képzésünk során évtizedes hagyatéki ügyintézési tapasztalatot szervezett igazgatásszervező szakember mutatja be a hagyatéki eljárási feladatokat az eljárás megindításától kezdve a hagyatéki leltár készítéséig. Az előadás kitér az adó- és értékbizonyítványok kiállítására, valamint az ASP rendszer használatára is.
Rendkívül izgalmas és tanulságos előadás az elsőre nagyon hasonlónak tűnő, mégis teljesen külön ügytípusokba tartozó szomszédjogi per és jegyzői birtokvédelmi eljárás, illetve bírósági birtokper elhatárolása. A nagy rutinnal rendelkező előadók sok-sok példával illusztrálják azokat a gyakorlatokat, amikor a jegyző felismeri, hogy nincs hatásköre, mert szomszédjogi vitát azonosít a panaszokban. Bemutatják a rossz példákat, amikor a jegyző sajnos hatáskör nélkül, azon túlterjeszkedve jár el.
Hiánypótló képzésünket ajánljuk a közalkalmazotti törvény hatálya alá eső intézmények humán és munkajoggal foglalkozó szakembereinek. A Kjt. reformfolyamatát tapasztalt munkajogász kolléga ülteti a gyakorlatba, a kinevezésektől az illetmény kérdésén át a rendkívüli lemondásig, felmentésig.
Hiánypótló előadásunk az önkormányzatok iratkezelési feladatokat ellátó munkatársainak nyújt gyakorlati segítséget. Gyakorlott levéltáros oktatónk az iratkezelés teljes folyamatán végig vezeti a résztvevőket a küldemények átvételétől, érkeztetésétől a selejtezési, levéltári átadásig.
Alapvető kérdés az állatvédelmi hatóságok munkájában, hogy hol van az a határ, ahol a hatóságnak még megvan a szükséges szakértelme, és ha nincs nála a szakértelem, mikor, hogyan kell kirendelnie szakértőt. A szakértő kirendelése sok esetben nem csak „macerás”, de nem utolsó sorban költséggel jár.
Előadásunk kifejezetten kitér az év végi jogszabályváltozási dömpingre (Btk. állatkínzás tényállás, a kedvtelésből tartott állatokra vonatkozó szabályok, önkormányzatok kóborállat-befogására vonatkozó feladatai, stb.).
Előadásunk rendkívül gyakorlott, az állatvédelem területén elismert szakértőkkel segít értelmezni, gyakorlatba ültetni a jó gazda gondosságát a jogi szakterület, valamint a szakpszichológus szemszögéből. Az állatkínzás jogi és pszichológiai háttere egyedülálló, hiánypótló módon kerül feldolgozásra.
Az előadás abban segít, hogy pszichológiai ismeretekkel kibővített hatósági munkával tereljük az eljárások során látókörünkbe került állattartókat "jó gazdává" válni.
Mindezek mellett hasznos tippeket kapnak a résztvevők kiégés ellen is. Hiszen az állatvédelem területén dolgozó vezetők, ügyintézők folyamatosan olyan borzalmas ügyeknek vannak kitéve, amelyek a legedzettebb idegrendszert is erősen próbára teszik.
Hiánypótló képzésünket gyakorló ügyvédeknek ajánljuk. Tapasztalt törvényszéki bíró készíti fel Önöket az igen bonyolult házassági vagyonjogi perekre. Előadásunk kitér a házastársi vagyonközösség, a házassági vagyonjogi szerződés és a közös lakás használatának rendezésére is, sok példával, jogesettel fűszerezve. Az előadás során lehetőség van egyedi konzultációs kérdéseiket is feltenni.
Képzésünk az igazi gyakorlati esetek kezelésére készít fel! Az előadók valós birtokvédelmi ügyek jogesetelemzéseivel készülnek. Típusügyek és valódi ritkaságok, típusmegoldásokkal illetve kreatív jogalkalmazást igénylő ínyencségekkel.
Ez az előadástípus teret enged az interakciónak, a résztvevők maguk is alakították a tartalmat, saját ügyeket, ügyintézési dilemmákat hozhattak elemzésre, megoldásra.
Hiánypótló előadásunk hasznos segítséget nyújt önkormányzatok részére az ipari hatósági hatáskör gyakorlásához. Bemutatjuk az ipari hatósági hatáskört érintő jogszabályi változásokat és végig vesszük az összes gyakorlati kérdést az ellenőrzött bejelentéstől, az eljárás lefolytatásán át a döntéseken keresztül a jogkövetkezmények, szankciók alkalmazásáig. Számos jogeset kerül bemutatásra és választ kapnak a résztvevők konzultációs kérdéseikre is.
Hiánypótló és rendhagyó képzésünk során két előadó összegzi több évtizedes birtokvédelmi döntések végrehajtásával kapcsolatos tudását. A képzés során friss jogesetek lépésről lépésre való elemzésével készítik fel a résztvevőket a birtokvédelmi döntések végrehajtására.
Szó esik többek között a különféle "iskolákról" amelyek a rendelkező rész kidolgozottságával kapcsolatban megjelentek, arról, hogy milyen a "jó" (tehát végrehajtható) és milyen a "rossz" (tehát végrehajthatatlan döntés).
Örök visszatérő téma a végrehajtással kapcsolatos döntések és intézkedések jogorvoslati rendszerének átláthatatlansága, többek között ilyen kérdéseinkre is válaszokat kapnak gyakorló szakértőinktől.
Hiánypótló képzésünk gyakorlati segítséget nyújt az önkormányzatok környezetvédelmi, vízügyi igazgatási, hulladékgazdálkodási, zajvédelmi feladatainak ellátásához.
Hiánypótló képzésünk gyakorló bíró előadásában enged betekintést a gondnoksági perek speciális kérdéseibe. Képzésünkön szó lesz a gyámhatósági és a hozzátartozói perindításról, a megelőző intézkedésekről, a keresetlevél tartalmáról. Felkészült oktatónk bemutatja az idézés és tájékoztatás tartalmát, a bizonyítási eljárás sajátosságait, az ítélet tartalmi elemeit és kitér a gondnokság alá helyezés módosítására, megszüntetésére, felülvizsgálatára is.
Hiánypótló képzésünk gyakorlati segítséget nyújt az önkormányzatok gyámhatósági eljárásainak lefolytatásához, a gyermekvédelmi kedvezmények, valamint a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzet megállapításához.
Hiánypótló képzésünk betekintést enged a házassági bontóperek bírói tapasztalataiba, segítve ezzel a perindítást az érdemi tárgyalásra való felkészülést. Képzésünk kitár a házassági per és a házassági vagyonjog kapcsolatára is.
Az ingatlan a magánjogi jogviszonyok egyik legfontosabb tárgya. Gyakran alakul ki vita az ingatlanok tulajdonjoga, bérlete, végrehajtása körül. Előadónk a bíróság szemszögéből beszél ezeknek a pereknek a sajátosságairól és buktatóiról, a mindennapokban használható szakmai tapasztalatairól, javaslatairól. Lesz szó a Ptk szabályozásának értelmezéséről, az ingatlan-nyilvántartás kapcsolódó kérdéseiről, a végrehajtás néhány fontos szabályáról is.
A bírósági végrehajtás a „puding próbája”. Tudja-e és hogyan érvényesíteni követelését a jogosult? Milyen perek kapcsolódnak a végrehajtási eljáráshoz? Mennyiben változtak ezen perek szabályai az új Pp-vel? Hogyan lehet elérni, hogy még meglegyen az adós vagyona, mire végrehajtásra kerül sor? Néhány gondolat, amit érdemes és kell is áttekinteni ahhoz, hogy mind a végrehajtást kérő, mind az adós megfelelően, a jó eljárás kiválasztásával tudja jogait érvényesíteni. Mindezt előadónk a bírói gyakorlat tükrében mutatja be, példákkal és magyarázatokkal, hiszen 27 éve foglalkozik a bírósági végrehajtással.
Az előadás segítséget ad a meglévő szabályzatok felülvizsgálatához, a vezetői nyilatkozat kellő részletezettségű elkészítéséhez. Továbbá iránymutatást ad a belső kontrollrendszer öt elemének megfelelő működtetéséhez, amely biztosítja az adott társaság integritását.
Mindezek mellett a képzés célja segíteni azon intézmények számára, ahol már volt vagy várható ilyen típusú ellenőrzés, és javítani szeretnének a meglévő gyakorlaton.
A jegyzői birtokvédelmi eljárás kakukktojás a jegyzői feladatok között: magánjogi ügyet kell közigazgatási eljárási szabályok szerint gyorsan, hatékonyan megoldani úgy, hogy a hatáskört és az anyagi jogi részt a Ptk. szabja meg a maga rendkívüli általánosságában (ezek tartalommal kitöltése természetesen a jogalkalmazó feladata), míg az eljárási jogi háttér az Ákr. alóli kivételként egy kormányrendelet szerint zajlik.
Mind a jogi képviselővel, mind az anélkül eljáró ügyfelek hajlamosak a jegyzői birtokvédelmi eljárást, mint „kamillateát” tekinteni („mindenre jó”), kiváltani szándékozva ezzel más hosszabb ideig tartó, költségesebb hatósági vagy peres eljárásokat.
2014-ben jelentős fordulatot hozott a hazai vagyontervezési kultúrában, amikor beültették a magyar jogrendszerbe a bizalmi vagyonkezelés, a családi alapítvány, valamint a magán- és kockázati tőkealap intézményét. Ezt a folyamatot egészítette ki a vagyonkezelő alapítvány megjelenése 2019-ben.
A magánszférát és annak kockázatait ezekkel az új módszerekkel jogilag is el lehet határolni az üzleti élettől, ily módon egyszerre több jogi eszköz, struktúra közül választhatnak az ügyfelek és tanácsadóik.
Az előadók igyekeznek közérthető formában bemutatni a bizalmi vagyonkezelés, a vagyonkezelő alapítványok és a magántőkealapok jogi hátterét. A cél nem az, hogy a jogszabályhelyeket részletesen felsorolják, hanem útmutató gyanánt az előírások megértését és a gyakorlati szempontokat helyezik előtérbe.
Az adatkezelési botrányok időszakában egyre többen vágynak „üzleti magánéletre”, amelynek jogszerű védelmezői lehetnek az előadásokban bemutatott vagyontervezési módszerek.
A strukturálás során kiemelt szempont az adózás is, hiszen egy befektetés versenyképességét vagy egy generációs vagyontranszfer megvalósítását jelentős mértékben befolyásolja a fizetendő adó. Tekintettel ezekre a szempontokra az előadások kiterjednek az adózási, továbbá a titoktartási és a tulajdonosi struktúrát érintő szabályokra is.
Az előadások előtt (és azt követően) érdemes elolvasni az előadók Vagyontervezési labirintus című könyvét: https://hvgorac.hu/Vagyontervezesi_labirintus
Hiánypótló előadásunk kifejezetten köznevelési és oktatási intézmények iratkezelési gyakorlatához nyújt segítséget. Az iratkezelés és selejtezés folyamatát, jó gyakorlatát lépésenként tekintjük át, példákkal alátámasztva. Kitérünk az elektronikus iratok problémáira is, továbbá a levéltárba küldendő iratokkal kapcsolatos kérdésekre is.
Módosult az Építésügyi törvény, 2022. január elsejétől kell alkalmazni a Nemzeti Építőipari Felügyeleti és Adatszolgáltató rendszert (Üvegkapu). Változik a szakmagyakorlással kapcsolatos jogszabály. Videó előadásunkban bemutatjuk a változásokat, felkészítjük Önöket arra, hogy mikor kell kivitelezési dokumentáció, mik az egyszerű bejelentés és az e-napló használatával kapcsolatos szabályok.
Hiánypótló képzésünk hasznos segítséget nyújt önkormányzatok humánigazgatási szakemberei, valamint szociális intézmények vezetői, intézményi munkatársai részére. A szociális intézmények fenntartásával, irányításával, ellenőrzésével kapcsolatos aktuális kérdéseket járjuk körbe és a kapcsolódó bírósági joggyakorlatot is áttekintjük.
Hiánypótló képzésünk hasznos segítséget nyújt önkormányzatok kereskedelmi hatósági vezetője, ügyintézője, jegyzője, igazgatási vezetője, valamint a Kormányhivatalok érintett szakértői részére. A képzés fókuszában a 2021. évi őszi jogszabály változások állnak.
Hiánypótló képzésünkkel gyakorlati segítséget nyújtunk minden köznevelési intézmény, önkormányzati humán szakterület vezető, munkaügyi, illetve gazdasági vezető számára a pedagógusok helyes besorolásához, az illetmény megállapításához, a munka- és pihenőidő elszámoláshoz. A szabályozásért felelős terület kompetens vezetője magyarázza el a vonatkozó, igen bonyolult és sokszor nem megfelelően értelmezett törvényi és egyéb jogszabályi előírásokat, érthetően, példákkal szemléltetve a helyes jogértelmezést, pontról pontra.
Az előadás állatvédelmi hatósági feladatokat ellátó, gyakorlati jogalkalmazó szakembereknek nyújt segítséget, a témában haladó ismeretekre alapozva.
A képzés során ismertetésre kerülnek nagy port kavart jogesetek és bemutatásra kerülnek konkrét hatósági döntések, amelyek eljárási sikerhez vezettek (jó gyakorlatok), illetve amelyek eljárási hibákat eredményeztek (kerülendő gyakorlatok).
Gyökeres változást hoz az ingatlan nyilvántartások rendszerében az E-INY létrehozása. Előadásunk keretében gyakorló ügyvéd, oktató készíti fel Önöket a várható változásokra.
1. Az ingatlan-nyilvántartás jelenlegi rendszere, módja, problémák
2. E-INY létrehozatalának indokai, jellemzők
3. Az önálló ingatlan
4. Az E-INY részei
5. Az ingatlan-nyilvántartás elvei
6. Az ingatlan-nyilvántartási eljárás
7. Jogorvoslatok
8. Speciális rendelkezések
9. Konzultációs kérdések
2014-ben az új Ptk-val egy hagyományosan stabil, addig állandónak gondolt jogterület, az öröklési jog is változott. Az eltelt években már kialakult az új szabályok gyakorlata is, érdemes ezt áttekinteni. Nemcsak száraz jogszabályokat ismertetünk, hanem bírósági jogeseteket mutatunk be és oldunk meg.
2018-ban változtak a hagyatéki eljárás szabályai is, a jogalkalmazóknak ebbe is rövid betekintést adunk. Az új Pp tükrében áttekintjük a keresetlevelek előterjesztésének buktatóit.
Táguló világunkban egyre többen költöznek külföldre, szereznek ott – akár több országban is – vagyont és élnek nálunk is külföldiek, örökíthető vagyonnal. Hogyan alakulnak a határon átnyúló öröklési viszonyok, milyen jogszabályokhoz kell nyúlnunk, hogy ebben eligazodjunk. Jogesetek konkrét felvázolásán, megoldásán keresztül szeretnénk ezt a jogterületet is közelebb hozni a jogalkalmazók számára.
Díjmentes videó előadásunk célja gyakorlati segítséget nyújtani mindazon civil szervezetek, magánszemélyek, hivatalok, állatvédők, állatorvosok, illetve minden érdeklődő számára, akik hozzánk hasonlóan szívügyüknek tekintik az állatvédelmet és tenni is szeretnének azért, hogy lehetőleg az állatkínzás fogalma is kikopjon a szótárból.
3 részes videó előadás mellett letölthető iratmintákkal is segítjük az állatvédők munkáját.
Videókonferenciánkat ajánljuk önkormányzatok, kormányhivatalok hatósági, igazgatási feladatkört ellátók, valamint jegyzők, hivatalvezetők részére.
Szakértőnk részletesen bemutatja a hatósági jogorvoslat gyakorlati kérdéseit, a másodfokú döntés folyamatát, a visszatérő elsőfokú eljárási hibákat, a felülvizsgálat szempontjait.
Videókonferenciánk átfogó képet nyújt a közfeladatok – közszolgáltatások rendszeréről és finanszírozási kérdéseiről, úgymint:
1. A közszolgáltatás fogalma
2. Az állam szerepe a közszolgáltatások szervezésében
3. Az egyes közszolgáltatás-szervezési megoldások
4. A közszolgáltatások szervezésének finanszírozási kérdései (a humán közszolgáltatások területén)
Videóelőadásunk arra ad gyakorlati iránymutatást, hogy milyen szabályozó rendszert kell kialakítani és milyen kontrolltevékenységeket célszerű működtetni a korrupciós kockázatok megelőzése, mérséklése érdekében. Konkrét segítséget nyújt, hogy mely szabályzatokban, milyen kiegészítéseket kell megfogalmazni, milyen kockázati tényezőket lehet azonosítani, hogy érdemes meghatározni a kritériumrendszert a kockázatelemzéshez.
Videókonferenciánk átfogó képet nyújt a 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) alapján a kormányzati igazgatás megváltozott szervezeti kérdéseiről, érintve annak hatását a közszolgálati szabályokra is.
Miben segít a képzés:
Bevezetés: a 2018. évi CXXV. törvény hatóköre
A kormányzati igazgatás szervezeti konzekvenciái
• A közigazgatás szervezeti rendszere
• A szervezetrendszer felépítését befolyásoló tényezők
• Közigazgatási szervek vs. kormányzati igazgatási szervek
• A Kit. által okozott főbb szervezeti változások
A kormányzati igazgatás közszolgálati konzekvenciái
– A közszolgálati jogi szabályozás (át)alakulása
– A hatályos rendszer áttekintése
– A Kit. szervi és személyi hatálya
Konzultáció
Videóképzésünk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek alapító okiratainak elkészítéséhez, módosításához, az SZMSZ elkészítéséhez. A jogszabályi előírásokon túl, az előadás második fele kifejezetten példákon és mintákon keresztül mutatja be az alapító okirat készítésének, módosításának kérdéseit, a jellemző hibákat, továbbá az ÁNYK használatát.
Videókonferenciánk körbejárja a jegyző, mint állatvédelmi hatóság aktuális feladatait. Hasznos segítséget nyújtunk az álltavédelmi hatósági ügyekkel még csak ismerkedő ügyintézőknek, de a már tapasztalt, gyakorló szakembereknek is. Szakértőnk nem csak a hatósági feladatkör, de a büntetőjogi kérdések oldaláról is megvilágítja az állatvédelem kérdéseit. Bónuszként letölthető mellékletekkel, szakmai cikkekkel segít a vonatkozó jogszabályi előírások és jogesetek között is eligazodni.
Videókonferenciánk átfogó képet nyújt a Kkt. szerint hivatalból lefolytatandó hatósági eljárásról, továbbá a jelentősen módosult, ún. szankciótörvény alkalmazásáról.
Miben segít a képzés:
Bevezetés: a Kkt. és az Ákr. szerinti eljárás keretei
A Kkt. szerint hivatalból lefolytatandó hatósági eljárás
• Az eljárás jellegzetességei, szabályozási módszere
• Az eljárás megindulása, főbb eljárási cselekmények
• A hatóság döntései
• Az eljárás elhatárolása más hatósági eljárásoktól
Az ún. szankciótörvény alkalmazása
• Figyelmeztetés
• Közigazgatási bírság
• Tevékenység végzésétől való eltiltás
• Elkobzás
• Új elem: a Közigazgatási Szankciók Nyilvántartása
Konzultációs kérdések
Videókonferenciánk átfogó képet nyújt az önkormányzati helyi adóztatás aktuális kérdéseiről, változásairól, úgymint:
A helyi adók helye az önkormányzatok gazdálkodásában
A helyi adóztatás általános kérdései
• Előzmények
• A helyi adójog jogforrási rendszere
• A helyi adók köre
• A helyi adó-megállapítási jog tartalma és korlátai
A helyi adóztatás speciális kérdései
• Vagyoni típusú adók
• A kommunális adók
• A helyi iparűzési adó
• A települési adók
• Fontosabb változások a veszélyhelyzet ideje alatt
• Aktualitások
Konzultáció
Videóképzésünk bemutatja az ingatlan-nyilvántartási és településképi eljárások aktuális kérdéseit. A képzés kitér a következő témakörökre:
• Az ingatlan-nyilvántartás rendszere, módja
• Az ingatlan-nyilvántartás elvei
• Az ingatlan-nyilvántartási eljárás/perek
• A településképi szabályozás céljai, rendszere
• A településképi szabályozás eszközei, eljárások
Videókonferenciánk átfogó képet nyújt a közlekedési igazgatás és feladatellátás rendszeréről, aktuális kérdéseiről, úgymint:
A közlekedés és a közigazgatás összefüggése
A közúti közlekedés
- nemzetközi és európai uniós szabályozás
- magyar közúti közlekedési igazgatás
A vasút és a vasút-igazgatás
- szervezeti rendszer
- a vasúti igazgatás célja(i)
- a vasút-igazgatás eszköztára
A légi-közlekedés
- liberalizáció a légi-közlekedés-piacon
- nemzetközi együttműködés és az Európai Unió légi-közlekedési politikája
- a magyar légi-közlekedési igazgatás
Videóképzésünk bemutatja az osztatlan közös földtulajdonnal kapcsolatos legújabb változásokat. A képzés kitér a következő témakörökre:
1. Jelenlegi birtokszerkezet kialakulása, problémái
2. Osztatlan közös földtulajdon felszámolásának új eszközei
Megosztás
Tulajdonba vétel
Kisajátítás
3. A földnek minősülő ingatlanok jogosultjai adatainak ingatlan-nyilvántartási rendezése
Videóképzésünk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek szabályzatainak 2021. évi felülvizsgálatához.
Az előadás segítséget nyújt az alábbi szabályzatok elkészítéséhez és aktualizálásához:
370/2011. (XII.31) Korm. rendelet szerinti szabályzatok:
- Belső kontroll szabályzat
- Szervezeti integritást sértő események kezelésének eljárásrendje
- Belső ellenőrzési kézikönyv
- Kockázatkezelési szabályzat
- Nyomkövetési rendszer kialakítása
- Szabálytalanságkezelési szabályzat
A 368/2011 (XII.31) kormányrendelet szerint kötelező szabályzatok:
- Gazdálkodási szabályzat
- Beszerzési szabályzat
- Kiküldetési szabályzat
- Anyag és eszközgazdálkodási szabályzat
- Reprezentációs kiadások szabályzata
- Gépjárművek igénybevételének és használatának rendje
- Telefon, számítógép és internet használati szabályzat
- Közérdekű adatok nyilvánosságának rendje
Társasházi konfliktusok, problémák, személyes ellentétek és akár személyiségzavarok egy birtokvédelmi ügyintéző szemével, aki több száz társasházi birtokvédelmi ügyet kezelt már.
A téma feldolgozását indokolja a rengeteg megkeresés és a (tév)útkeresés, a nehéz eligazodás az állami szervek munkamegosztása és a hatásköreinek tekintetében. Szakértőnk tapasztalata szerint a sok konfliktus forrása:
- „Nekünk is vannak jogaink!”
- „Hová fordulhatunk?”
- „Mit tudom én” ingerválasz, és a
- A rossz helyre benyújtott beadványok miatti sikertelen küzdelmek
Tapasztalati és szakmai meggyőződésünk, hogy hiánypótló a csupa gyakorlati kérdést feszegető és megoldást kereső videó oktatásunk és kapcsolódó tananyagunk.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi önkormányzat kereskedelmi vezetője és ügyintézője hatósági vezetője, ügyintézője, az önkormányzatok jegyzője, igazgatási, hatósági vezetője, valamint a Kormányhivatalok érintett szakértői részére.
Szakértőnk teljeskörűen, példákkal alátámasztva bemutatja a kereskedelmi jogi szabályozási változásokat, a 2021 januártól hatályos új szabályokat.
Videóképzésünk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek szabályzatainak 2021. évi felülvizsgálatához. Az előadás segítséget nyújt az alábbi szabályzatok elkészítéséhez és aktualizálásához:
- Szervezeti és Működési Szabályzat
- Gazdasági szervezet ügyrendje
- Számviteli Politika
- Számlarend
- Eszközök és Források Értékelési Szabályzata
- Leltározási és Selejtezési Szabályzat
- Önköltség számítási szabályzat
- Pénzkezelési Szabályzat
- Ajándékok, Egyéb Előnyök Elfogadásának Szabályzata
- Tűzvédelmi szabályzat
Videókonferenciánk gyakorlati segítséget nyújt egy szervezet ellenőrzési nyomvonalának elkészítéséhez a kiindulástól a végrehajtásig. Egy-egy konkrét fő-folyamat és az ahhoz kapcsolódó részfolyamatok modellezésén keresztül a módszertani útmutató ajánlásának figyelembe vételével és egy szervezet sajátosságának megfelelően kerül bemutatásra.
Az előadás gyakorlati iránymutatást ad:
- a szervezet vezetőjének (akinek a felelőssége a belső kontrollrendszer kialakítása és működtetése);
- belső kontroll koordinátornak/megfelelési tanácsadónak (attól függően, hogy költségvetési szervről vagy köztulajdonban álló gazdasági társaságról van szó);
- belső ellenőrnek (akinek ellenőrzései alkalmával értékelni kell az ellenőrzési nyomvonalat, mint a kontrollkörnyezet elemét),
- folyamatgazdának (akinek a saját folyamataira vonatkozóan felelőssége van az ellenőrzési nyomvonal kialakításában és megfelelő működtetésében).
Költségvetési szerv és köztulajdonban álló gazdasági társaság, illetve kormányzati szektorba sorolt egyéb szervezet egyaránt hasznosítani tudja az információkat.
Hiánypótló videókonferenciánkat ajánljuk önkormányzati vagyongazdálkodásért és településüzemeltetésért felelős vezetők, munkatársaik, polgármesterek, jegyzők, hatósági és igazgatási vezetők, ügyintézők részére.
Videókonferenciánkon a téma szakértője körbejárja az önkormányzati vagyongazdálkodás gyakorlati kérdéseit, különös figyelemmel a vonatkozó bírósági és alkotmánybírósági gyakorlatra. Képzésünk kitér a vagyongazdálkodási szervezeti keretek mellett a pénzpiaci és részesedésmenedzsment kérdésekre, továbbá a vonalas közszolgáltatások, az ingatlan és humán közszolgáltatások releváns kérdéseire is.
Hiánypótló videókonferenciánkat ajánljuk szociális irodavezetők, munkatársaik, szociális intézmények vezetői, jegyzők, hatósági és igazgatási vezetők, ügyintézők részére.
Videókonferenciánkon a téma szakértője körbejárja az Az önkormányzatok szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatait, a szociális területen az önkormányzati rendeletalkotási kötelezettségeket. Segítséget nyújtunk a pénzbeli ellátási rendeletek, a személyes ellátásokkal kapcsolatos, illetve a gyermekvédelmi tárgyú rendeletek megalkotásához, a térítési díjak meghatározásához. Szakértőnk külön kitér a COVID-19 helyzetre a helyi szociális rendeletalkotásban.
Hiánypótló videókonferenciánkat ajánljuk közterület felügyelők, vezetőik, jegyzők, hatósági és igazgatási vezetők, ügyintézők részére.
A közterület felügyeletet érintő aktuális kérdések mellett szakértőnk segítséget nyújt a veszélyhelyzeti időszak alatt a közterület-felügyeletet ellátók speciális feladatainak ellátásához is, különös tekintettel a kijárási és maszkviselési szabályok betartásának ellenőrzésére.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi jegyző, polgármester, igazgatósági, hatósági vezető, ügyintéző, valamint képviselő részére. Gyakorlott oktatónk teljeskörűen körbe járja a COVID kapcsán kialakult, azonban azon messze túlmutató veszélyhelyzeti szabályokat kezdve a veszélyhelyzet idején alkalmazandó sajátos szervezeti szabályoktól, a döntéshozatal rendjétől a hatáskör gyakorlási kérdéseken át a sajátos költségvetési szabályok és törvényességi felügyeleti kérdésekig.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi költségvetési szerv vezetője, hatósági vezetője, ügyintézője, az önkormányzatok jegyzője, igazgatási, hatósági és kereskedelmi vezetője és ügyintézője részére. Szakértőnk teljeskörűen, példákkal alátámasztva bemutatja a közigazgatási szabályszegések szankcióinak 2021 januártól hatályos új szabályait.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi költségvetési szerv iratkezelésér, iratselejtezésért felelős vezetője és dolgozója részére. A téma szakértője bemutatja a legaktuálisabb változásokat, az új technikai környezethez való alkalmazkodás lehetőségeit, az iratkezelés és a selejtezés teljes folyamatát. A képzés kitekint az elektronikus iratok várható selejtezési módjaira, valamint segítséget nyújt a GDPR-problémák kezeléséhez is.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi jogász, ügyvéd, igazgatósági, hatósági vezető, ügyintéző, jegyző részére. Gyakorlott, felkészült oktatónk teljes körűen bemutatja a kisajátítási eljárás aktuális kérdéseit, az alkotmányos alapoktól kezdve az eljárási kérdéseken át a kártalanítási problémákig, jogorvoslati kérdésekig – példákkal alátámasztva.
A birtokvédelmi kérdésekben lényeges változásokat hoztak a 2021. januártól életbe lépett jogszabály módosítások, többek között az eljárási szabályok változása, az illeték törvény változása okán. Előadásunkat ajánljuk valamennyi igazgatósági, hatósági vezető, ügyintéző, birtokvédelmi ügyekkel foglalkozó jogász, jegyző részére. Rendkívül gyakorlott, felkészült oktatónk teljeskörűen végig kalauzol a változásokon, továbbá a birtokvédelmi eljárásokon az eljárás megindításától a döntéshozatalig és annak közléséig, minden egyes szakaszt számos példával alátámasztva. Bemutatjuk a különböző jogsértések eseteinek kezelési lehetőségeit, jó gyakorlatát, a problémamegoldás segítésének szándékával.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi igazgatósági, hatósági vezető, ügyintéző, jogász, jegyző, polgármester, valamint képviselő részére. Felkészítjük Önöket a helyi önkormányzati igazgatás aktuális kérdéseire a bírósági és alkotmánybírósági gyakorlatra figyelemmel. Képzésünk foglalkozik a társulások szerepével, valamint a társulási jogvitákkal is, különös tekintettel a Kp. új rendelkezéseire, továbbá közkívánatra a veszélyhelyzeti kihívásokkal és annak várható hatásaival is.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi hatósági vezető, ügyintéző, jogász, jegyző részére. Felkészítjük Önöket az Ákr. megváltozott jogorvoslati szabályaira. Bemutatjuk a Közigazgatási Per-rendtartás (Kp.) legújabb módosításait, valamint releváns példákat hozunk a közigazgatási perek legújabb bírói gyakorlatából.
Hiánypótló előadásunk hasznos segítséget nyújt önkormányzatok kereskedelmi hatósági vezetője, ügyintézője, jegyzője, igazgatási vezetője, valamint a Kormányhivatalok érintett szakértői részére. A fókuszban a legfrissebb jogszabályváltozások és a kapcsolódó eljárási tapasztalatok állnak.
Videókonferenciánk a belső kontrollrendszer kialakítására és működtetésére kötelezett szervezeteknek (költségvetési szerveknek, köztulajdonban álló gazdasági társaságoknak, kormányzati szektorba sorolt egyéb szervezeteknek) nyújt segítséget, ad iránymutatást gyakorlati példán keresztül a monitoring rendszer kialakításához és működtetéséhez. Hasznára válik az előadás a szervezetek vezetőinek, a belső ellenőröknek, a folyamatgazdáknak, továbbá az irányító szervnek, tulajdonosnak.
Videókonferenciánk konkrét példákon keresztül iránymutatást ad a köztulajdonban álló gazdasági társaságok jogszabály által előírt belső kontrollrendszerének megfelelő működtetéséhez, a tulajdonosi elvárások meghatározásához és azok teljesítéséhez, a szervezeti integritás biztosításához. Hasznos segítséget nyújtunk:
- köztulajdonban álló gazdasági társaság vezetőjének,
- megfelelésért felelősnek,
- belső ellenőrnek,
- felügyelőbizottságnak
- tulajdonosi joggyakorlónak.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi önkormányzat lakásgazdálkodásért felelős vezetője és szakértője, ügyintézője részére. Felkészítjük Önöket a megfelelő lakáskoncepció összeállítására, a lakásrendelet elkészítésére. Gyakorlati példákon keresztül mutatjuk be a kezelői és tulajdonosi jogokat, valamint kötelezettségeket, beleértve a bérleti jog megszűnésének kezelését, a mögöttes felelősség eseteit is. Jó gyakorlatokat mutatunk be a bérlői eladósodás elleni közdelemhez.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi önkormányzat jegyzője, vagyongazdálkodási, igazgatási, hatósági és kereskedelmi vezetője és ügyintézője részére. Szakértőink érthetően, példákkal, jogesetekkel, Kúria gyakorlattal alátámasztva mutatja be az önkormányzati tulajdonosi joggyakorlás eszközeit, aktuális kérdéseit. Az előadás kitér az egyes vagyonelemek sajátos szabályaira is (többek között: víz- és szennyvíz, közvilágítás, távhő, közút, közterület, önkormányzati ingatlanok, humán közszolgáltatások).
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi önkormányzat jegyzője, igazgatási, hatósági és kereskedelmi vezetője és ügyintézője részére. Szakértőink teljeskörűen, konkrét jogeseteken keresztül felkészítik Önöket a szálláshely szolgáltatások szabályozási és ellenőrzési kérdéseiről. Képzésünk kitér:
- a rövidtávú szálláshely szabályozást érintő 2020. nyári alapvető változásokra is, amellyel kapcsolatban szinte minden önkormányzatnak új szabályozási kötelezettsége van; továbbá
- a COVID-19 hazai kereskedelmi szálláshelyekre gyakorolt hatására is.
A gyakorlatorientált előadáson egy vezetői nyilatkozat és egy kézikönyv minta teljes bemutatásával, konkrét adatokkal, információkkal támogatjuk a szervezetek vezetőit, valamint az őket ellenőrzőket a megfelelő vezetői nyilatkozat és belső kontroll kézikönyv elkészítésére.
A jól kialakított belső kontroll szabályozás megfelelő alapot, biztosítékot adhat a Vezető Nyilatkozat hiteles értékeléséhez és kitöltéséhez és a kontrollrendszer szabályozásához.
Az előadás arra ad gyakorlati iránymutatást, hogy az új adatvédelmi, adatbiztonsági előírásoknak való megfelelés érdekében mire kell kiemelt figyelmet fordítani, milyen új elemeket kell beépíteni a belső kontrollrendszerbe.
Az előadás során két gyakorlati példán keresztül kerül bemutatásra, hogy mire kell különösen odafigyelni a szabályszerű eljárás érdekében. A minta feladatok segítségével a folyamatok, kontrollok és kockázatok azonosításával, ellenőrzési munkalap ismertetésével elkészíthető, illetve ellenőrizhető és értékelhető a kialakított kontrollrendszer.
A gyakorlatorientált előadás célja, hogy az általánosan előforduló adatkörökön túl a speciálisabb, ágazati szabályok alapján működő szervezetek számára segítséget adjon ahhoz, hogy megfelelően tudják meghatározni az adatkezelést, azok célját, jogalapját, továbbá olyan szabályozó és nyilvántartási rendszert tudjanak kialakítani, amely megfelel az új jogszabályi elvárásoknak, biztosítja az adatkezelés átlátható, kontrollálható rendszerét.
Igazgatási tudástárunk az önkormányzati hatósági, igazgatási, településüzemeltetési, illetve hivatali ügyviteli feladatok ellátását támogatja, úgy mint:
ÖRÖKBÉRLET 12 havi tagsággal több mint 6 millió forint értékben kapnak képzési tartalmat, havi 1 képzés (nettó 33.315 Ft/hó) áráért!
Bővebb információkért kattintson IDE!
Segíthetünk?
Telefon: +36 (30) 195 – 2826
E-mail:jelentkezes@konferenciaszervezo.hu