Kinek és miben segít?
Vállalkozások és költségvetési szervek gazdálkodási, pénzügyi, adózási, számviteli feladatainak ellátásához nyújt segítséget, folyamatosan elérhető, 90+ videós és letölthető oktatási anyagokkal.
Hogyan tudok hozzáférni?
Korlátlan ONLINE Bérlet
vagy
Korlátlan HIBRID Bérlet (ÖRÖKBÉRLET)
12 hónapos előfizetéssel a Tudástárhoz a hozzáférés díjmentes!
Ezen az oldalon tud belenézni a Tudástár tartalmába, rövid videók formájában.
A tudástár gazdálkodási, pénzügyi, adózási és számviteli szakemberek feladatainak ellátáshoz nyújt segítséget. A szakmát érintő aktuális, gyakorlati kérdésekre ad választ, felkészít a változásokra.
Tagok számára folyamatosan és korlátozás-mentesen elérhető.
Videókonferenciánkon gyakorlati segítséget nyújtunk a költségvetési szervek MÁK és NAV adatszolgáltatásainak teljesítéséhez, valamint a gazdasági események bizonylatolásához. Kiváló előadó, gazdasági szakember esettanulmányokkal segíti a gyakorlatba ültetni a kötelezettségekkel kapcsolatos előírásokat.
Hiánypótló videókonferenciánk célja, hogy 20+ éves tapasztalattal rendelkező szakértői csapat mutassa be az elméleti és gyakorlati lehetőségeket a szerkezetátalakítási eljárás során, eredményes csőd és felszámolási stratégiák és taktikák, valamint a tulajdonosi és a vezetői felelősség kérdéseinek ismertetésével és a felmerülő kérdések konstruktív megvitatásával.
Szakértői csapatunk vállalt célja, hogy a képzés során a törvények, jogszabályok rendeletek határain belül a csőd, felszámolás, szerkezetátalakítás és a válságkezelői tanácsadásuk során felhalmozott tapasztalataikat átadja.
Hiánypótló videókonferenciánkon 20+ éves adatvédelmi és információbiztonsági gyakorlattal, ESG szabályozás területén gyakorlattal rendelkező, kiváló előadó segít értelmezni az ESG szabályokat, azzal a céllal, hogy támogassa a vállalti felelősségvállalásra, a vállalatirányítási eljárásokra való felkészülést.
Tapasztalt és kiváló oktató adószakértőnk gyakorlati példákon segíti a költségvetési szerveket az áfa bevallások szabályszerű elkészítésében, helyes számlázási gyakorlat kialakításában.
Hiánypótló videókonferenciánkon megyei kórház gyakorló humánpolitikai vezetője készít fel az egészségügyi pótlékrendszer és munkaidőkeret ágazati szabályainak gyakorlati alkalmazására. Képzésünket ajánljuk minden, egészségügyi területen munkajogi, HR feladatokat ellátó vezetőnek, munkatársnak.
Videókonferenciánk gyakorlati segítséget nyújt az államháztartási szervek számára az önköltségszámítás helyi gyakorlatának és szabályozásának kialakításához.
Az elmúlt évek jelentős fordulatot hoztak a hazai vagyontervezési kultúrában. A magyar jogrendszerbe beültetésre került a bizalmi vagyonkezelés, a családi alapítvány, valamint a magán- és kockázati tőkealap intézménye. Ezt a folyamatot egészítette ki a vagyonkezelő alapítvány megjelenése. A magánszférát és annak kockázatait ezekkel az új módszerekkel jogilag is el lehet határolni az üzleti élettől, ily módon egyszerre több jogi eszköz, struktúra közül választhatnak az ügyfelek és tanácsadóik.
Az előadók igyekeznek közérthető formában bemutatni a bizalmi vagyonkezelés, a vagyonkezelő alapítványok és a magántőkealapok jogi hátterét. A cél nem az, hogy a jogszabályhelyeket részletesen felsorolják, hanem útmutató gyanánt az előírások megértését és a gyakorlati szempontokat helyezik előtérbe.
Az adatkezelési botrányok időszakában egyre többen vágynak „üzleti magánéletre”, amelynek jogszerű védelmezői lehetnek az előadásokban bemutatott vagyontervezési módszerek.
A strukturálás során kiemelt szempont az adózás is, hiszen egy befektetés versenyképességét vagy egy generációs vagyontranszfer megvalósítását jelentős mértékben befolyásolja a fizetendő adó. Tekintettel ezekre a szempontokra az előadások kiterjednek az adózási, továbbá a titoktartási és a tulajdonosi struktúrát érintő szabályokra is.
Az elmúlt években nem láttunk olyan jelentős változást az elektronikus számlázás területén, mint amely elé nézünk jelenleg. 2025-ben megjelenő energetikai kötelező elektronikus számlázásra mindenkinek fel kell készülnie, minden vállalkozónak készen kell állnia elektronikus számlák archiválására. A legjelentősebb változást ugyanakkor kétségkívül a ViDA csomag jelenti, amely hosszú vitákat követően számlázás kapcsán konszenzusra jutott.
A ViDA csomag megváltoztatja az elektronikus számla fogalmát, európai számlastandard-et, valamint közösségi kereskedelemben kötelező elektronikus számlázást vezet be. Ugyanakkor számos más rendelkezés is megváltozik a ViDA csomaggal, amelyek közül több jelentős kihívást okozhat a vállalkozások számára.
Az előadás gyakorlati megközelítésből ismerteti a jelenlegi szabályozási környezetet, a változásokat, valamint hatékony felkészülési ötleteket mutat. Az elektronikus számlázás világán kívül megmutatja számos más tagállam áfadigitalizációs folyamatait, valamint a számlázáson túli változásokat mind Magyarországon, mind néhány tagállamban. Az előadás igyekszik számos aspektusból megközelíteni az áfadigitalizációval, az elektronikus számlázással kapcsolatos változásokat.
Videókonferenciánk segítséget nyújt a közbeszerzési hirdetményekkel, szerződésekkel, azok módosításával, valamint a teljesítéssel kapcsolatos helyes gyakorlathoz.
2024. január 1-jén elindult a sokak által várt eÁfa rendszer, amely az áfabevallások új útjai mutatja be. Az elektronikus számlázás területén bár sokak inkább a Bizottság ViDA javaslatcsomagjától várták a legnagyobb változásokat, azonban a 2025. január 1-től induló energetikai kötelező elektronikus számla számos forgatókönyvet felborított. Mindezekhez képest az Online Számla egy nyugalmas terület volt, azonban a 0%-os áfakulcs új izgalmakat rejt magában, mint ahogy az adóhivatal változó ellenőrzési stratégiája is. Egyértelműen a 2024-es év az áfadigitalizációról szól, amelyben az előadás eligazodási pontokat tud nyújtani.
Gyakorlati segítséget nyújtunk pénzügyesek, adózási szakemberek, cégvezetők, vállalkozók részére a fordított adózási kérdések helyes értelmezéséhez és alkalmazásához. A képzés kitér a belföldi és a határon átnyúló ügyletekre is. A résztvevőknek lehetőségük lesz egyedi konzultációs kérdéseiket is feltenni.
A videókonferencia gyakorlati segítséget nyújt az önkormányzati gazdasági társaságok adóztatási kérdéseiben történő eligazodáshoz. Az előadás kitár valamennyi érintett adónemre, továbbá a veszteségelhatárolás szabályaira is.
Hiánypótló videókonferenciánk gyakorlati szempontból mutatja be az államháztartási pénzügyi számvitel teljes rendszerét.
A munkaügyes és béres kollégák visszajelzései alapján a napi gyakorlatban rendszeres fejtörést okozó munkaidő beosztás, a rendkívüli munkavégzés, valamint a szabadságok, egyéb távollétek számítása és a kapcsolódó bérfizetés a munkaidőkeretben. Ezekere a kérdésekre ad választ kiváló munkajogászok.
Alapvető változásokat hozott a 2024-es év a harmadik országbeliek foglalkoztatási szabályaiban.
Számos ponton szigorodnak a korábbi foglalkoztatási szabályok, azonban az új szabályozás sok tekintetben rugalmasabb foglalkoztatási feltételeket is biztosít. Videókonferenciánk hasznos gyakorlati segítséget nyújt HR-el, munkajoggal foglalkozó szakembereknek a harmadik országbeliek foglalkoztatási kérdéseiben eligazodni és az új szabályokat alkalmazni.
A videókonferencia gyakorlati segítséget nyújt vállalkozások, intézmények részére az áfa bevallások elkészítéséhez, valamint a helyes számlázási gyakorlathoz, különösen a bevallásokkal összefüggésben. Az előadás kitér a 2024-től bevezetésre kerülő e-áfa és e-nyugta kérdéseire is.
Évtizedes gyakorlattal bíró közjegyző előadásában mutatjuk be a magyar és az európai fizetési meghagyásos eljárás gyakorlatát.
Az előadást ajánljuk követeléskezeléssel foglalkozó szakemberek, végrehajtók, jogtanácsosok, ügyvédek, pénzintézeti dolgozók számára.
Tapasztalt és kiváló oktató adószakértőnk teljeskörűen, gyakorlati példákon keresztül mutatja be a munkáltatói juttatások valamennyi elemét, a kötelező juttatásoktól az önként adható juttatásokig, a hatályos adótörvények figyelembevételével.
Hiánypótló előadásunk célja, hogy gyakorlati segítséget nyújtson a vagyonkezelésbe adott eszközök nyilvántartásához, elszámolásához és a kapcsolódó adatszolgáltatások teljesítéséhez.
Napjainkban egyre inkább nő a külföldön munkát vállaló, vagy külföldi vállalkozással szerződéses jogviszonyban álló magyarok száma. Ugyanakkor a globalizáció következményeként számos külföldi állampolgár szerez jövedelmet magyarországi munkavégzés eredményeként. Az adózási, társadalombiztosítási, munkavédelmi és munkajogi szabályok ismerete a foglalkoztató és a munkavállaló számára egyaránt fontos. Foglalkoztatóként egyéb adókockázatokra is érdemes odafigyelni.
Szakmai előadásunkon gyakorló ügyvédek, adó-tanácsadók mutatják be a bizalmi vagyonkezelés adózását érintő 2024. évi új szabályokat. Az előadásokat követően konzultációs lehetőséget biztosítunk a résztvevőknek.
A digitalizáció és az automatizáció az elkövetkezendő évek legfontosabb feladata az adózásban. Az európai trendeket követve, néhol teremtve Magyarország sem marad ki az áfa-bevallások automatizálásából. Ez a vállalkozásokat is rákényszeríti a fejlesztésre, így nekik is lépést kell tartani a NAV legújabb digitális fejleményeivel. A könyvelő programoknak képesnek kell lenni rá, hogy a legjobban tudják hasznosítani a rendelkezésükre bocsátott adatokat, azokat feldolgozva pedig automatizált áfa-bevallásokat készítsenek. Készüljön fel velünk a változásokra, tartsa a lépést az adózás digitalizációjával!
Az e-ÁFA bevezetése mellett, az Európai Uniós előírásokkal összhangban 2024. január 1-jétől alkalmazandók a visszaváltási díj megállapításának és alkalmazásának, valamint a visszaváltási díjas termék forgalmazásának részletes szabályairól szóló kormányrendelet előírásai is.
A műanyag, fém, üveg alapanyagú italcsomagolások belföldi forgalomba hozóinak számos új kötelezettséggel kell megismerkedniük a DRS bevezetésével összefüggésben, melyekről előadásunk során áttekintést nyújtunk gyakorlati példákon keresztül.
Szakmai képzésünk egyszerre készít fel az ÁFA bevallások digitalizációjával járó feladatokra,
Hiánypótló videókonferenciánk során több mint 10 éves adóhatósági bűnügyi igazgatási tapasztalattal rendelkező büntetőjogász mutatja be a leggyakoribb gazdasági bűncselekményeket, mint a számvitel rendjének megsértése és csődbűncselekmény. Képzésünk hasznos segítséget nyújt ügyvédek, jogtanácsosok, könyvvizsgálók, könyvelők és gazdasági szakemberek részére egyaránt.
Hiánypótló videókonferenciánk a költségvetési szervek gazdálkodásához és számviteléhez kapcsolódó szabályzatok elkészítéséhez és aktualizáláshoz nyújt gyakorlati segítséget. A képzés során a résztvevők választ kaphatnak konzultációs kérdéseikre is.
A magyar adórendszer számos kedvezményi lehetőséget biztosít a kutatás-fejlesztési tevékenységek ösztönzésére, továbbá az innovációs és K+F projektek jelentős állami támogatásokban is részesülhetnek. Az előadás során átfogó képet nyújtunk a terület számviteléről és adózásáról, tisztázzuk a tartalmi alapfogalmakat, bemutatjuk a számviteli kezelés lehetőségeit és buktatóit, valamint a K+F projektek megvalósításának folyamatát végig követve megnézzük a kapcsolódó adóalap csökkentési lehetőségeket. Kitérünk továbbá a K+F projekt eredményének hasznosítására, az adóhatékony felhasználás és esetleges jövőbeli elidegenítés kérdéseire. Beszélünk az elérhető adókedvezményekről és állami támogatásokról, nem csupán a társasági adóban, hanem a többi adónemben is.
Az előadás zárásaként pedig szó lesz a K+F projektek adóellenőrzésének gyakorlatáról, az ellenőrzések fajtáiról, valamint a K+F tanúsítás védelmező szerepéról is.
Mindezt az elméleti összefoglalókon kívül érdekes esettanulmányok segítségével ismerhetjük meg.
A különadók a 2008-as globális gazdasági válság óta a magyar adórendszer szerves részét képezik. Összesített arányuk a központi költségvetés bevételeiben meghaladja a társasági adóból befolyó költségvetési bevételek összegét. A COVID világjárvány és az Ukrán-Orosz háború okozta gazdasági nehézségek ellensúlyozására szintén a különadók emelésével, azaz extraprofit adók bevezetésével reagált a magyar jogalkotó. Mindezzel azonban számos szektor került nehéz gazdasági helyzetbe, tekintve hogy ezek az adók jellemzően nem a profitra, hanem a bevételre kerültek kiszámításra és akár veszteséget is generáltak az érintett vállalkozásoknak és szektoroknak. Éppen ezért a magyar adórendszer ezen sajátosságait, és kifejezetten a különadók/extraprofitadók struktúráját, diszkriminációs jellegét többszörösen támadták az érintettek az Európai Uniós hatóságok előtt is.
A globális minimumadó nemzetközi bevezetési nyomása mellett a szektorális különadók és extraprofit adók még nagyobb súllyal nehezednek az érintettekre, különösen akkor, ha ezeket a globális minimumadóban elvárt adóterhelésbe beszámítani nem lehet. Ugyan Magyarország a végsőkig késleltette a globális minimumadó uniós elfogadását, és vitathatatlan eredménnyel harcolt a jobb feltételek eléréséért, de végül mégsem tudta elkerülni. Éppen ezért nagyon fontos a globális minimumadó rendszerének, működési elveinek ismerete. A felkészülést nem lehet elég korán megkezdeni! Ugyanis a hazai vállalatokat mindenképpen érinteni fogják a globális minimumadó bevezetésének hatásai, akár többlet adófizetéssel, de mindenképpen jelentős többlet adminisztrációval.
Videókonferenciánk segítséget nyújt az állami építési beruházásokban érintettek részére az új törvény értelmezésében és alkalmazásában a beruházások előkészítését és megvalósítását érintő műszaki szabályoktól egészen a beszerzés lebonyolítását érintő gyakorlati kérdésekig.
Videókonferenciánk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek beszámolóinak összeállításához, a 2023. év zárásához, valamint a kapcsolódó űrlapok használatához.
Az előadást ajánljuk valamennyi költségvetési szerv gazdasági, pénzügyi és számviteli vezetője, munkatársa részére.
Hiánypótló videókonferenciánk gyakorlati segítséget nyújt a termékdíjköteles termékek és a kiterjesztett gyártói felelősség (továbbiakban: EPR) hatálya alá tartozó termékek meghatározásához, valamint a termékdíj-kötelezettséggel és az EPR kötelezettséggel kapcsolatos adminisztráció teljesítéséhez.
Az előadást elsősorban azoknak ajánljuk, akik gyártói tevékenységet folytatnak belföldön, illetve külföldön előállított termékeket hoznak be Magyarországra és azt értékesítik belföldön vagy külföldi webáruházzal állnak kapcsolatban, továbbá akik szeretnék jobban elmélyíteni ismereteiket a témákban.
Videóelőadásunk célja, hogy segítséget nyújtson az alapítványok és gazdasági társaságok létesítéséhez, működtetéséhez gyakorló ügyvédek és oktatók előadásában.
Képzésünket ajánljuk gyakorló ügyvédeknek, jogtanácsosoknak, valamint mindazoknak, akik alapítvány, illetve gazdasági társaságok létrehozásában, működtetésében érintettek.
Hiánypótló videóelőadásunkkal a költségvetési szervek ingatlanügyleteinek adózási kérdéseihez szeretnénk segítséget nyújtani. A képzés során kitérünk az ingatlanok használatához (közterület, úthasználat, parkoló, szolgálati lakások, üdülők, stb.) kapcsolódó adókérdésekre, valamint az ingatlan beruházás, értékesítés és bérleti ügyletek speciális adózási szabályaira is.
Videókonferenciánk során betekintést betekintést adunk a különböző, jellemzően nemzetközi elemet érintő áfa-tranzakciókba, ismertetve a hozzájuk kapcsolódó áfa-ismérveket, adminisztrációt, továbbá azon körülményeket, amire figyelemmel kell lenni, vagy amit jellemzően elhibáznak a felek. Az előadás elsősorban azoknak ajánljuk, akik dolgoznak külföldi ügyfelekkel (legyenek akár szolgáltatás nyújtók, vagy megrendelők), továbbá akik szeretnék jobban elmélyíteni ismereteiket a témákban.
Az előadás az elméleti megalapozás mellett kimondottan gyakorlat-orientált, így az egyes témaköröket példákon keresztül szemléltetve mutatja be.
2023. február 13-tól alkalmazandók az új közösségi jövedéki irányelv rendelkezései, melyek megjelentek a hazai szabályozásban is. Ennek következtében jelentősen átalakultak az adózott jövedéki termékek közösségi kereskedelmére, szállítására és azokkal összefüggésben kiállítandó bizonylatokra vonatkozó előírások. Az előadás ezeket, valamint a jövedéki szabályozás termék-előállításra, kereskedelemre, adófizetési kötelezettségre és adóvisszaigénylésre vonatkozó sajátosságait mutatja be gyakorlati példákon keresztül.
Az előadáson bemutatjuk továbbá a vámszabályokat érintő 2023 évi változásokat és azoknak a vállalkozások tevékenységére gyakorolt hatásait, továbbá szó esik a vámrendszer legfőbb részeiről, és azok jellemzőiről is.
Az előadást azoknak ajánljuk, akik jövedéki termékek előállításával, kereskedelmével, felhasználásával foglalkoznak, továbbá export, import tevékenységet végző vállalkozások vagy akik szeretnék jobban elmélyíteni ismereteiket a témákban.
Videókonferenciánk a pénzkövetelések jogi úton történő behajtásának gyakorlatát mutatja be, tapasztalt oktató és végrehajtó előadásában. Az előadást ajánljuk vállalkozások követeléskezeléssel, lejárt tartozások behajtásával foglalkozó munkatársainak, ügyvédeknek, valamint végrehajtóknak.
Videókonferenciánk során betekintést nyújtunk a környezetvédelmi termékdíj és a 2023. július 1-jétől alkalmazandó kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer szabályaiba, az elméleti ismeretek mellett gyakorlati példákon keresztül bemutatva a kötelezettségeket, a párhuzamosságokat és a jogszabályok speciális rendelkezéseit, továbbá azokat a körülményeket, amikre figyelemmel kell lenni vagy amit jellemzően elhibáznak a vállalkozások.
Az előadást elsősorban azoknak ajánljuk, akik gyártói tevékenységet folytatnak belföldön, illetve külföldön előállított termékeket hoznak be Magyarországra és azt értékesítik belföldön vagy külföldi webáruházzal állnak kapcsolatban, továbbá akik szeretnék jobban elmélyíteni ismereteiket a témákban.
Hiánypótló videókonferenciánkkal a költségvetési szervek számára szeretnénk segítséget nyújtani a MÁK és NAV adatszolgáltatások, KGR egyeztetések teljesítésében.
A digitalizáció és az automatizáció az elmúlt évek során alapvető digitális átalakulást eredményezett.
Üzleti szempontból e változásoknak a meglévő és jövőbeli struktúrákra gyakorolt hatása széles körű. A hatékonyság és a jövedelmezőség növelése érdekében a digitalizáció a vállalat valamennyi értékteremtő tevékenységének alkalmazási és folyamatoptimalizálási eszköze.
A digitalizáció a vállalatirányítást is támogatja, és vállalatspecifikus módon megvalósítva a vállalati fejlődés elsődleges hajtóereje.
Magyarországon az adózás digitalizációja nagyon magas szintű, melyet az adóhatóság online adatszolgáltatási rendszereinek fejlődése, a gép-gép kapcsolat bevezetése, valamint az adóellenőrzések és kockázatelemzések digitalizációja, valamint a mesterséges intelligencia támogatottsága mind-mind tovább fűtenek. Ilyen környezetben a vállalkozások és az őket segítő adótanácsadók digitális elkészültségére is nagy szükség van.
Videókonferenciánkkal az önkormányzati költségvetési szervek egyes kritikus gazdasági eseményeinek elszámolásához, könyvvezetéséhez szeretnénk segítséget nyújtani.
Videókonferenciánkkal a költségvetési szervek gazdálkodási, valamint projektek lebonyolításával foglalkozó szakemberei számára szeretnénk segítséget nyújtani.
A képzés során körbejárjuk a finanszírozási kérdések, a tárgyi eszközök aktiválásának és elhasználódásának szabályait. A beruházások számviteli elszámolását számos gyakorlati példán keresztül mutatjuk be.
Hiánypótló videókonferenciánkkal a költségvetési szervek számára szeretnénk segítséget nyújtani a pályázati támogatásokkal való szabályszerű pénzügyi és számviteli elszámoláshoz, a kapcsolódó nyilvántartások vezetéséhez.
A képzés során a jobb megértés érdekében számos esettanulmány is bemutatásra kerül.
Videókonferenciánk célja gyakorlati segítséget nyújtani a szabályszerű ÁFA bevallás elkészítéséhez, kitérve az ÁFA levonás, visszaigénylés, az önellenőrzés és a számlázás jó gyakorlatára is.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi költségvetési szerv gazdasági, pénzügyi és számviteli vezetője, munkatársa részére.
Gyakorlott oktató, esettanulmányokon keresztül vezeti végig a résztvevőket a szabályszerű kötelezettségvállalás teljes folyamatán, az ellenjegyzéstől az utalványozásig.
A képzés kitér a nyilvántartási, valamint számviteli elszámolási kérdésekre is.
Videókonferenciánkkal a vállalkozások vezetőit, valamint projektek elszámolási feladatait ellátó munkatársait szeretnénk támogatni abban, hogy az elnyert támogatási forrásokat szabályosan, átlátható módon tartsák nyilván, számolják el, vezessék a könyvekben. A nyilvántartási, elszámolási kérdések mellett a legfontosabb adózási kérdésekre is kitérünk.
Elektronikus számlát 2004. óta lehet kiállítani Magyarországon, a számlaadat-szolgáltatási kötelezettség pedig 2018-ban került bevezetésre.
Mind az elektronikus számlázás és mind a számlaadat-szolgáltatás bejárt egy nagyobb utat, azonban a 2022 decemberében megjelent HÉA irányelv tervezet az eddigieknél sokkal jelentősebb változásokat jelez előre.
Az előadás áttekinti a jelenlegi számlaadat-szolgáltatási kötelezettséget, elektronikus számlázási módszereket, mindezekben rejlő lehetőségeket és buktatókat.
Bemutatja a számlázás és adatszolgáltatás területén a változásokat, valamint az ezeknek történő megfelelés lehetőségeit.
A hazai és nemzetközi vállalatcsoportok valamennyi magyarországi csoporttagja számára elengedhetetlen, hogy ismerjék a transzferár szabályozás részleteit, mivel ez tekinthető az egyik legnagyobb adókockázattal és bizonyosan a legmagasabb mulasztási bírság kockázattal járó adózási szakterületnek. A szokásos piaci ár elvének érvényesítése valamennyi kapcsolt vállalkozás számára elengedhetetlen követelmény.
A transzferár szakmai előadásunk gyakorlati segítséget nyújt azoknak a kapcsolt vállalkozásoknak, akik szeretnének megfelelni az egyre szigorúbb transzferár jogszabályi előírásoknak.
Néhány éve bevezetésre került egy kötelező kapcsolt vállalati adatszolgáltatás, melyet a társasági adóbevallásban kell teljesíteni. 2024-ben ez a terület az adóhatóság fókuszában áll, a tapasztalatok szerint tetemes bírságra számíthatnak azok a cégek, akik mulasztanak az adatszolgáltatással kapcsolatban.
Képzésünkkel segítséget kívánunk nyújtani nem csupán a transzferár adatszolgáltatási kötelezettség teljesítéséhez, értelmezni a jogszabályi előírásokat, hanem felhívjuk a figyelmet a magyar kapcsolt vállalkozások valamennyi transzferár kötelezettségére, a COVID-hatás, valamint a veszteséges tevékenység miatti transzferár kiigazítás kezelésére.
Beszámolunk az adóhatóság transzferár ellenőrzési gyakorlatáról, összefoglaljuk az ezzel kapcsolatos eddigi tapasztalatainkat jogesetek bemutatásával.
Előadásunk a projektek folyamatgazdáinak, megfelelési tanácsadóknak, belső kontroll koordinátoroknak, belső ellenőröknek nyújt segítséget - konkrét projekthez kapcsolódó folyamatok, feladatok és felelősök azonosítása révén.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi költségvetési szerv gazdasági, pénzügyi és számviteli vezetője, munkatársa részére. A személyi juttatásokkal kapcsolatos elszámolások teszik ki általában egy költségvetési szerv kiadásainak legnagyobb részét, ezért kiemelten fontos, hogy a könyvvezetésben szabályosan végezzük ezeket a feladatokat.
Képzésünk célja ebben segítséget nyújtani, gyakorlati példákkal, esettanulmányokkal.
Szakmai előadásunk gyakorlati példákon keresztül mutatja be, hogy a cégek, intézmények milyen lízingtípusok között dönthetnek, mikor opció és mikor nem opció a lízing, illetve ha lízing mellett döntöttünk, azzal kapcsolatban milyen adózási kötelezettségek merülnek fel.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi költségvetési szerv gazdasági, pénzügyi és számviteli vezetője, munkatársa részére.
Az előadás során a gyakorlatban sok kérést felvető témákat dolgozunk fel, gyakorlati példákkal alátámasztva. A kötelező egyezőségek és az általános forgalmi adóval kapcsolatos összevezetések még mindig sok fejtörést okoznak a gyakorlati munka során.
Képzésünkön számos esettanulmány bemutatásával is igyekszünk segítséget gyújtani a fenti témákban.
Videókonferenciánk célja gyakorlati segítséget nyújtani a számlázási típushibák elkerüléséhez, a számlák szabályszerű javításához.
A résztvevők megértik mikor, milyen számlatípust kell és lehet kiállítani, mi a számla kötelező adattartalma, hogyan kell szabályosan továbbszámlázni és ha szükséges számlát javítani.
Hiánypótló előadásunk komplex módon, esettanulmányokon keresztül mutatja be a költségvetési szervek megszűnésének, átalakulásának speciális számviteli szabályait. Képzésünk résztvevői egyedi konzultációs kérdéseikre is választ kaphatnak.
Hiánypótló előadásunkat ajánljuk megfelelési tanácsadóknak, integritás felelősöknek, belső ellenőröknek, folyamatgazdáknak.
Szakmai képzésünk két részből áll:
- az első részben bemutatásra kerül az integritás felelősi feladatkör és ahhoz kapcsolódó szabályozás,
- a második részben workshop jelleggel megvizsgálunk néhány integritást sértő eseményt és egyéb compliance tevékenységet, példákon, esettanulmányokon keresztül. Képzésünk egyben egy gyakorlati tréning, mivel fontos elméleti információk mellet konkrét eseteken keresztül modellezzük a megfelelési tanácsadó feladatait (eljárásokat, javaslattételt, jelentés készítését).
Előadásunkat költségvetési szervek gazdasági, pénzügyi, könyvelési feladatokat ellátó szakembereinek ajánljuk. Kiváló oktató adószakértőnk teljeskörűen, gyakorlati példákon keresztül mutatja be a tárgyi eszközökkel kapcsolatos adóelszámolások kérdéseit.
Gyakorlati példák sora kerül bemutatásra a tárgyi eszköz vásárlása, a saját kivitelezésű beruházások, a sajátos tárgyi eszköz beszerzések, az értékesítés, továbbá az ingatlanokkal és ingókkal kapcsolatos adóelszámolások eseteire.
Videókonferenciánk a költségvetési szervek gazdálkodási, elemzési, könyvvezetési, beszámolási és ellenőrzési feladatokat ellátó vezetőinek, munkatársainak nyújt gyakorlati segítséget a beszámolóban és az időszaki jelentésekben rejlő elemzési lehetőségek gyakorlatorientált bemutatásával.
Előadásunk a mérleg-alátámasztó leltárak és a selejtezési eljárások ellenőrzése során feltárt és a leggyakrabban előforduló hiányosságokat, szabálytalanságokat mutatja be, amelyek megszüntetése elengedhetetlen a szervezeti integritás biztosítása érdekében. A belső ellenőri javaslatok segítséget adnak a hatékony és eredményes intézkedések meghozatalára, a hibák jövőbeni elkerülésére.
Kiváló oktató adószakértőnk gyakorlati példákon keresztül készít fel a rendezvények és a reprezentáció adózási kérdéseire.
Végig vesszük az egyes rendezvény típusokra vonatkozó szabályok mellett a rendezvények valamennyi költségelemét és kitérünk a speciális számlázási kérdésekre is. Részletesen bemutatjuk a reprezentációs keretekre vonatkozó szabályokat és a reprezentáció eltéréseit is.
Videóelőadásunk gyakorlati segítséget nyújt azon költségvetési szerveknek, akik önköltség számítás készítésére kötelezettek, vagy önként végzett termékértékesítési, szolgáltatásnyújtási tevékenységük okán azt alkalmazzák.
Az önköltségszámítási módszerek, kalkulációs sémák megértését és alkalmazását gyakorlati példákkal segítjük. A képzés résztvevői segítéséget kapnak az önköltségszámítási szabályzat elkészítéséhez is.
Az előadás gyakorlati segítséget nyújt a köztulajdonban álló gazdasági társaságoknak a compliance funkció szabályszerű, hatékony és eredményes kialakításához, működtetéséhez. Gyakorlott oktatónk az előadással segítséget kíván nyújtani megfelelési tanácsadók, belső ellenőrök, köztulajdonban álló gazdasági társaság vezetői, felügyelőbizottság tagja, tulajdonos képviselője számára.
Tapasztalt és kiváló oktató adószakértőnk teljeskörűen, gyakorlati példákon keresztül mutatja be a munkáltatói juttatások valamennyi elemét, a kötelező juttatásoktól az önként adható juttatásokig. Az előadás kitér a lakáscélú és ruházati juttatásokra, a munkáltatói étkeztetésre, az egészségügyi juttatásokra. Példákon keresztül mutatjuk be a szakmai képzések finanszírozásának lehetőségeit, az ajándékokra, valamint a pénztári hozzájárulásokra és a biztosításokra vonatkozó szabályokat is.
Alapvető változásokat hoz a 2024-es év a harmadik országbeliek foglalkoztatási szabályaiban.
Számos ponton szigorodnak a korábbi foglalkoztatási szabályok, azonban az új szabályozás sok tekintetben rugalmasabb foglalkoztatási feltételeket is biztosít.
Képzésünk hasznos segítséget nyújt HR-el, munkajoggal foglalkozó szakembereknek a harmadik országbeliek foglalkoztatási kérdéseiben eligazodni.
A 2024-től hatályos legújabb munkajogi szabályok mellett kitérünk a sokszor nehezen érthető adózási és TB kérdésekre is.
Hiánypótló előadásunk az önkormányzatok iratkezelési feladatokat ellátó munkatársainak nyújt gyakorlati segítséget. Gyakorlott levéltáros oktatónk az iratkezelés teljes folyamatán végig vezeti a résztvevőket a küldemények átvételétől, érkeztetésétől a selejtezési, levéltári átadásig.
Képzésünket ajánljuk valamennyi költségvetési szerv gazdasági, pénzügyi és számviteli vezetője, munkatársa részére. Teljeskörűen, gyakorlati példákkal alátámasztva készítjük fel Önöket a beszámoló összeállítására, a könyvviteli zárlat munkafázisaira, továbbá a következő évi nyitási feladatokra. Képzésünkön számos esettanulmány is bemutatásra kerül.
A gyakorlati példákon keresztül ismertetett módszerek, dokumentumok rámutatnak a belső kontrollrendszer elemeinek összefüggéseire, valamint érthetőbbé teszik az egyes elemek jelentőségét. A képzés résztvevői segítséget kapnak az integrált kockázatkezelési rendszer megértéséhez és gyakorlatban történő alkalmazásához, a szükséges intézkedések meghozatalához.
A számla adattartalmát, a számlakiállítás folyamatait a számlaadat-szolgáltatást megelőzően nagyon sok vállalkozás nem tekintette nagyon lényeges kérdésnek. Az adatszolgáltatási kötelezettség ebben jelentős változásokat hozott, mivel az adóhivatal már rendszerszerű módon lát rá a vállalkozások által kiállított számlákra, azok adattartalmára. A korábbinál így sokkal nagyobb fontosságúvá vált az, hogy a számlák adattartalma az áfa törvény szempontjából megfelelő legyen.
Az előadás a számlázás alapjaitól elindulva ismerteti az áfa törvényben szereplő elvárásokat, azok értelmezését és gyakorlati problémáit. A számla, módosító és érvénytelenítő számlán túlmenően választ kaphatunk olyan kérdésekre is, mint például mit kell tenni, ha a vevő előlegként többet fizetett, mint az értékesítés teljes összege, vagy például mire kell figyelni egy időszaki elszámolású ügyletnél a számla változtatásánál. Az előadás végén pedig a számlakiállítás technikáival kapcsolatos egyedi kérdések kerülnek átbeszélésre.
Videókonferenciánk a költségvetési szervek pénzügyi, gazdasági szakembereit készítik fel a személyi jellegű kifizetésekkel kapcsolatos adózási kérdésekre, az aktuális változásokra.
Az egyes jogviszonyokhoz kapcsolódó kifizetések adóztatását gyakorlati példákkal tesszük érthetővé.
Az előadás teljeskörűen bemutatja a kötelező és az adható juttatásokat és azok részletszabályait.
2014-ben jelentős fordulatot hozott a hazai vagyontervezési kultúrában, amikor beültették a magyar jogrendszerbe a bizalmi vagyonkezelés, a családi alapítvány, valamint a magán- és kockázati tőkealap intézményét. Ezt a folyamatot egészítette ki a vagyonkezelő alapítvány megjelenése 2019-ben. A magánszférát és annak kockázatait ezekkel az új módszerekkel jogilag is el lehet határolni az üzleti élettől, ily módon egyszerre több jogi eszköz, struktúra közül választhatnak az ügyfelek és tanácsadóik.
Az előadók igyekeznek közérthető formában bemutatni a bizalmi vagyonkezelés, a vagyonkezelő alapítványok és a magántőkealapok jogi hátterét. A cél nem az, hogy a jogszabályhelyeket részletesen felsorolják, hanem útmutató gyanánt az előírások megértését és a gyakorlati szempontokat helyezik előtérbe.
Az adatkezelési botrányok időszakában egyre többen vágynak „üzleti magánéletre”, amelynek jogszerű védelmezői lehetnek az előadásokban bemutatott vagyontervezési módszerek.
A strukturálás során kiemelt szempont az adózás is, hiszen egy befektetés versenyképességét vagy egy generációs vagyontranszfer megvalósítását jelentős mértékben befolyásolja a fizetendő adó. Tekintettel ezekre a szempontokra az előadások kiterjednek az adózási, továbbá a titoktartási és a tulajdonosi struktúrát érintő szabályokra is.
Az előadások előtt (és azt követően) érdemes elolvasni az előadók Vagyontervezési labirintus című könyvét: https://hvgorac.hu/Vagyontervezesi_labirintus
A téma feldolgozása vezetői szinten, gyakorlati megközelítésben történik. Arra helyezzük a hangsúlyt, hogy milyen célra milyen kimutatásra van szüksége egy vezetőnek, azokból milyen információkat nyerhet, és a kapott információkat hogyan használhatja fel a vezetői döntésekhez. Az elmúlt években minden vállalkozás megtapasztalta, hogy likviditásmenedzsment nélkül szinte lehetetlen túlélni. Képzésünk célja a KKV szektor vállalkozásait segíteni abban, hogy likviditásukat megfelelően menedzseljék.
videókonferenciával a költségvetési szervek számlázási, bevallási és pénzügyi feladatokat ellátó szakembereit szeretnénk felkészíteni a számlázási és bevallási kötelezettségek helyes értelmezésére és kezelésére, valamint az áfa levonás gyakorlati kérdéseire. A számlázásra vonatkozó adóhatósági elvárások folyamatosan változnak, egyre több szabálynak kell megfelelni, a digitalizáció pedig még további változásokat hoz 2024-től.
Hiánypótló előadásunk gyakorlati segítséget nyújt az önkormányzati lakásgazdálkodási feladatok ellátásához. A 2021. év számos változást hozott az önkormányzati lakásgazdálkodás területén, ezért a nyári törvénymódosítás hatásaira is kitér képzésünk.
vállalatok, intézmények az elmúlt években látványos erőfeszítéseket tettek a digitalizációs folyamatok fejlesztése terén, amit az adóztatás területén a NAV is követett, többek között a számlaadat-szolgáltatás digitalizálásával. A törekvések itt nem állnak meg, az adóhatóság további adózás digitalizációs fejlesztéseken dolgozik, hamarosan érkezik az e-áfa.
Ugyanakkor vállalati, intézményi oldalról is számos kérdőjel jelenik meg még mindig az elektronikus dokumentumkezelés területén, az elektronikus számla kiállítása, befogadása folyamatosan olyan kérdéseket vet fel, amelyek arra utalnak, hogy a gazdálkodók számára ezen automatizmusok kiépítése, bevezetése még mindig nem egyértelmű.
A képzés egyrészt az elektronikus számlázással kapcsolatban bemutatja a benne rejlő lehetőségeket, technikai megoldásokat, azok mindennapi használatát. Ugyanakkor nem ragad le az elektronikus számlázásnál, hanem bemutatásra kerülnek azok az adóhivatali megoldások is, amelyekkel a gazdálkodók a saját belső folyamataik digitalizációjánál tudnak használni, hasznosítani.
Nem létezik egyetlen jó út, a digitalizációhoz számos út vezet. Talán éppen annyi, amennyi vállalkozás, szervezet van. Az előadás ezen utakat próbálja felvázolni és a vállalatok, vállalkozások, intézmények számára megmutatni, milyen irányba lehet érdemes elmozdulni akár már az idei évben és milyen kihívások, lehetőségek jelenhetnek meg a következő években.
Videóelőadásunk teljeskörűen bemutatja a vállalkozások, gazdasági szereplők ingatlan értékesítési adózási kérdéseit, de kitérünk az ingatlan bérbeadás fontos kérdéseire is.
Videóelőadásunk arra ad gyakorlati iránymutatást, hogy milyen szabályozó rendszert kell kialakítani és milyen kontrolltevékenységeket célszerű működtetni a korrupciós kockázatok megelőzése, mérséklése érdekében. Konkrét segítséget nyújt, hogy mely szabályzatokban, milyen kiegészítéseket kell megfogalmazni, milyen kockázati tényezőket lehet azonosítani, hogy érdemes meghatározni a kritériumrendszert a kockázatelemzéshez.
Videóképzésünk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek alapító okiratainak elkészítéséhez, módosításához, az SZMSZ elkészítéséhez. A jogszabályi előírásokon túl, az előadás második fele kifejezetten példákon és mintákon keresztül mutatja be az alapító okirat készítésének, módosításának kérdéseit, a jellemző hibákat, továbbá az ÁNYK használatát.
Videókonferenciánk teljeskörűen, érhetően bemutatja a lakásszövetkezetek, társasházak aktuális számviteli és adózási kérdéseit.
Miben segít a képzés:
• A lakásszövetkezet, mint ún. egyéb szervezet, a számviteli törvény hatálya alá tartozik. Milyen speciális szabályok vonatkoznak erre a társasági formára.
• Kik vezethetnek egyszeres könyvvezetést
• Kinek kötelező kettős könyvvezetés
• A lakásszövetkezetek és a társasházak között az alapvető eltérés
• Társasházak számviteli sajátossága
• Társasházak adózása
• Lakásszövetkezetek adózása
• Írásbeli konzultációs kérdések
Állam-háztartási szervezeteknél előforduló kritikus könyvelési tételeket vesézzük ki, példákon keresztül, az új szabályokra is figyelemmel. Okleveles adószakértőnk bemutatja az új űrlapokat és segítséget nyújt a negyedéves mérleg jelentés elkészítéséhez is.
Videóképzésünk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek szabályzatainak 2021. évi felülvizsgálatához.
Az előadás segítséget nyújt az alábbi szabályzatok elkészítéséhez és aktualizálásához:
370/2011. (XII.31) Korm. rendelet szerinti szabályzatok:
- Belső kontroll szabályzat
- Szervezeti integritást sértő események kezelésének eljárásrendje
- Belső ellenőrzési kézikönyv
- Kockázatkezelési szabályzat
- Nyomkövetési rendszer kialakítása
- Szabálytalanságkezelési szabályzat
A 368/2011 (XII.31) kormányrendelet szerint kötelező szabályzatok:
- Gazdálkodási szabályzat
- Beszerzési szabályzat
- Kiküldetési szabályzat
- Anyag és eszközgazdálkodási szabályzat
- Reprezentációs kiadások szabályzata
- Gépjárművek igénybevételének és használatának rendje
- Telefon, számítógép és internet használati szabályzat
- Közérdekű adatok nyilvánosságának rendje
Videóképzésünk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek szabályzatainak 2021. évi felülvizsgálatához. Az előadás segítséget nyújt az alábbi szabályzatok elkészítéséhez és aktualizálásához:
- Szervezeti és Működési Szabályzat
- Gazdasági szervezet ügyrendje
- Számviteli Politika
- Számlarend
- Eszközök és Források Értékelési Szabályzata
- Leltározási és Selejtezési Szabályzat
- Önköltség számítási szabályzat
- Pénzkezelési Szabályzat
- Ajándékok, Egyéb Előnyök Elfogadásának Szabályzata
- Tűzvédelmi szabályzat
Hiánypótló előadásunk az önkormányzati vagyongazdálkodási feladatok végrehajtásához kapnak gyakorlati segítséget. Képzésünk kitér a legfrissebb változásokra is, többek között a a vagyongazdálkodás szervezetei kereteinek átalakulására a veszélyhelyzetek kapcsán. Képzés résztvevőink által jelzett olyan közérdeklődésre számot tartó kérdésekre is mint az önkormányzati részesedésmanagement, az önkormányzatok és a pénzpiacok, valamint az ingatlangazdálkodás.
A képzés résztvevői egyedi konzultációs kérdéseiket is hozhatják a képzésre, amelyre tapasztalt, gyakorlott oktatótól választ kapnak.
Videó előadásunk gyakorlati segítséget nyújt a költségvetési szervek részére a beszámoló elkészítéséhez, a gyakran felmerülő hibák elkerüléséhez. Bemutatjuk a beszámolóval kapcsolatos új jogszabályi előírásokat, kitérünk a maradvány korrekció elszámolására, majd gyakorlott oktatónk végig vezet az egyes űrlapok kitöltési buktatóin.
Videóképzésünk az ügyvezetők, cégvezetők jogállásában, juttatásaikban segít teljeskörűen eligazodni. Adószakértőnk gyakorlati példákkal alátámasztva mutatja be a munkaviszonyban, megbízási, illetve tagi jogviszonyban igénybe vehető javadalmazás, juttatás szabályait, valamit azok járulék és adóvonzatát. Kitérünk a külföldi ügyvezetőkkel kapcsolatos szabályokra is.
Videóképzésünk teljeskörűen bemutatja a lehetséges költségtérítésekre, a végkielégítésre, osztalékfizetésre vonatkozó szabályokat is, beleértve a céges autó, a lakhatás, a biztosítás, a Széchenyi kártya, illetve munkáltatói kölcsönök lehetőségeit is.
Videókonferenciánkat ajánljuk valamennyi költségvetési szerv iratkezelésér, iratselejtezésért felelős vezetője és dolgozója részére. A téma szakértője bemutatja a legaktuálisabb változásokat, az új technikai környezethez való alkalmazkodás lehetőségeit, az iratkezelés és a selejtezés teljes folyamatát. A képzés kitekint az elektronikus iratok várható selejtezési módjaira, valamint segítséget nyújt a GDPR-problémák kezeléséhez is.
Előadásunk gyakorlati segítséget az immateriális javak és a tárgyi eszközök értékelési, könyvelési feladatainak ellátásában. Az egyes gazdasági események elszámolását konkrét kontírozási példákon keresztül mutatjuk be Önöknek.
Videókonferenciánk gyakorlati segítséget nyújt a csoportos társasági adóalanyiság létrehozáshoz, megszüntetéséhez és a kapcsolódó adókötelezettségek teljesítéséhez.
Tapasztalt és kiváló oktató adószakértőnk teljeskörűen, gyakorlati példákon keresztül mutatja be a KIVA választásának lehetőségeit, követelményeit. Bemutatjuk a KIVA adótervezési és adómegállapítási kérdéseire is.
Hiánypótló képzésünkkel segítséget kapnak a gazdálkodásért felelős szakemberek a helyi közszolgáltatások finanszírozási bevételeinek igényléséhez, elszámolásához és módosításához.
Gyakorlati példákkal segítünk a helyi közszolgáltatások mellett a bölcsődei-óvodai, háziorvosi-védőnői, család- és gyermekjóléti, étkeztetési és egyéb szociális normatívák sokszor bonyolult elszámolási és módosítási kérdéseinek tisztázásához.
Képzésünk gyakorlati segítséget nyújt azon költségvetési szerveknek, akik önköltség számítás készítésére kötelezettek, vagy önként végzett termékértékesítési, szolgáltatásnyújtási tevékenységük okán azt alkalmazzák.
Az önköltségszámítási módszerek, kalkulációs sémák megértését és alkalmazását gyakorlati példákkal segítjük. A képzés résztvevői segítséget kapnak az önköltségszámítási szabályzat elkészítéséhez is.
Hiánypótló videóelőadásunkkal a költségvetési szervek selejtezési és leltározásai feladatainak szabályos és hatékony végrehajtásához szeretnénk segítséget nyújtani, gyakorlott oktató és gazdálkodási szakember előadásában.
Videókonferenciánk gyakorlati segítséget nyújt a gépjárművekkel kapcsolatos költségelszámolásokhoz. A képzés résztvevői megismerik a gépjárművek eltérő besorolását az egyes adótörvényekben, a vásárolt, valamint a bérelt és a lízingelt gépjárművek költségelszámolásának adóvonzatát. Bemutatjuk a szervizköltségek elszámolásának adóvonzatát, az üzemanyag és az egyéb kapcsolódó költségek elszámolásának módját és adózását is.
Szakmai előadásunk teljeskörűen felkészít a munkába járás és a kiküldetés költségtérítésével kapcsolatos szabályos adóelszámolásokra.
A résztvevők megismerik a szabályos elszámoláshoz elengedhetetlen fogalmak helyes meghatározását, úgy mint munkaviszony, munkahely, lakó- és tartózkodási hely, hivatali út, kiküldetés, stb.
A képzés részletesen és gyakorlati példákon keresztül mutatja be:
- a munkába járás költségtérítésének elszámolását;
- a hivatali / üzleti út elszámolási szabályait;
- a kiküldetés értelmezését, annak eseteit, illetve
- a kiküldetésekhez kapcsolódó költségekeket és azok megtérítésének módját.
Képzésünkkel segítséget kap a vagyonkezelésre vonatkozó elszámolási szabályok helyes gyakorlatához és a megfelelő nyilvántartás elkészítéséhez. A képzés segítséget nyújt Önöknek a vagyonkezelésbe adott eszközök számviteli megítéléséhez, a bekerülési érték meghatározásához és annak számviteli elszámolásához, az egyes könyvelési jogcímek tartalmához. A résztvevők segítséget kapnak az értékcsökkenés, értékvesztés, értékhelyesbítés megállapításához, a nullás számlaosztály alkalmazásához és a gazdasági események helyes elszámolásához. Feltárjuk a vagyonkezelésbe adás kapcsán a támogatásokkal kapcsolatos problémákat. Gyakorlati példákon mutatjuk be az állományi értéket csökkentő és növelő gazdasági eseményeket.
Videóelőadásunk az államháztartási szféra gazdasági, pénzügyi, számviteli területen dolgozó vezetőit, szakértőit készítjük fel a követelések és kötelezettségek számvitelének gyakorlati kérdéseire.
Az előadás során egyaránt kitérünk az önkormányzati és a központi költségvetési szerveket érintő kérdésekre. Példákon keresztül mutatjuk be a követelések és kötelezettségek elszámolásának gyakorlatát.
Képzésünkkel teljeskörűen, érthetően, gyakorlati példákon keresztül körbejárjuk a pénzügyi befektetések adózási kérdéseit a klasszikus banki befektetésektől kezdve, az értékpapír piaci és kölcsön ügyeleteken át a kriptovalutákig. A téma feldolgozását képzés résztvevőink visszajelzései alapján a számos félreértés, jogértelmezési kérdés és adóhatósági elmarasztalások indokolják.
A gyakorlatorientált előadáson egy vezetői nyilatkozat és egy kézikönyv minta teljes bemutatásával, konkrét adatokkal, információkkal támogatjuk a szervezetek vezetőit, valamint az őket ellenőrzőket a megfelelő vezetői nyilatkozat és belső kontroll kézikönyv elkészítésére.
A jól kialakított belső kontroll szabályozás megfelelő alapot, biztosítékot adhat a Vezető Nyilatkozat hiteles értékeléséhez és kitöltéséhez és a kontrollrendszer szabályozásához.
Az előadás során két gyakorlati példán keresztül kerül bemutatásra, hogy mire kell különösen odafigyelni a szabályszerű eljárás érdekében. A minta feladatok segítségével a folyamatok, kontrollok és kockázatok azonosításával, ellenőrzési munkalap ismertetésével elkészíthető, illetve ellenőrizhető és értékelhető a kialakított kontrollrendszer.
Segíthetünk?
Telefon: +36 (30) 195 – 2826
E-mail:jelentkezes@konferenciaszervezo.hu